L’Espai Coworking El Punt es presenta públicament
L’oficina compartida està ubicada al Centre Comercial El Punt i a hores d’ara és en marxa el termini per presentar sol·licituds per ocupar les quatre places disponibles.
L’Espai Coworking El Punt s’ha presentat públicament aquest dimecres, 22 de març, en un acte a les instal·lacions, situades al carrer Verdi, 12, dins del centre comercial, que disposa d’espai per a quatre negocis. ‘Per fi fem realitat aquest espai per desenvolupar activitats econòmiques i per incentivar l’emprenedoria, un projecte sorgit dels pressupostos participatius’, ha explicat l’alcaldessa, Laura Campos. L’edil ha indicat els avantatges d’aquest tipus d’espais per a persones que inicien una idea de negoci, ‘normalment, amb molta il·lusió però amb recursos limitats’, ha dit, fent referència a aspectes econòmics com no haver de llogar un espai sencer ni haver de pensar en despeses de subministraments. La quota mensual d’ús de l’oficina és de 150 euros mensuals a jornada completa o bé, 75 euros a mitja jornada (4 o 6 hores continuades de matí o tarda). La taxa inclou una plaça d’aparcament.
Campos també ha parlat de la importància de compartir espais per tal d’establir nous contactes i sinèrgies laborals. ‘Esperem que pugueu fer realitat els vostres projectes empresarials, els vostres somnis’, ha expressat Campos. El regidor de Desenvolupament Econòmic Local, Jaume Teixidó, ha destacat la importància d’espais com aquest ‘per donar una empenta a aquelles persones que comenceu un projecte i necessiteu un ajut’. A l’acte hi ha assistit la montcadenca Sandra de Lamo, qui va presentar el projecte del coworking als pressupostos participatius. L’acte ha comptat amb la presència del president de la patronal comarcal Pimec, Xavier Pujol, així com de representants del teixit econòmic local i persones emprenedores.
Fins al 13 d’abril romandrà obert el termini de presentació de sol·licituds per a l’Espai Coworking i la sol·licitud s’ha de tramitar per mitjà del Registre Electrònic o, de forma presencial, a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC), situat a l’Ajuntament (Av. de la Unitat, número 6). Per anar presencialment, cal cita prèvia, demanant-la a oac@montcada.org La llicència d’utilització, que s’atorgarà per una Comissió de Valoració i Seguiment, serà temporal amb una vigència d’un any, renovable anualment de forma automàtica si cap de les parts no expressa el contrari, fins a un límit de tres anys.
L’oficina compartida té com a objecte donar suport a les iniciatives econòmiques que sorgeixin al municipi, dotant-les d’un espai físic, amb els serveis adequats, per desenvolupar l’activitat. L’espai, de 50 m2, disposa de quatre zones de llocs de treball individual en una mateixa àrea de treball compartit i quatre places d’aparcament. Hi poden optar persones o empreses -que no superin els cinc anys des de la seva data de constitució- que desenvolupin un projecte empresarial propi.