Cartes de Serveis

Les Cartes de Serveis són documents públics a través dels quals les administracions informen sobre les característiques dels serveis públics que ofereixen i sobre els compromisos de qualitat en la seva prestació.


Representa el compromís públic de l'organització de desenvolupar les seves funcions sota criteris de qualitat i millora contínua, ja que:

  • Promou les relacions amb els usuaris
  • Serveix per definir estàndards de servei
  • Permet establir objectius ambiciosos
  • Pretén assolir una major qualitat en els serveis

El sistema de gestió que hi ha darrere una Carta de Serveis té una repercussió directa en la millora dels serveis i en la percepció de la qualitat per part dels seus usuaris, ja que:

  • Requereix l'anàlisi prèvia de les expectatives de les persones usuàries dels serveis, estableix uns compromisos, facilita la revisió dels processos de gestió i permet avaluar la gestió i la satisfacció per a prendre decisions per a la millora.
  • Es concreta en un document públic per als usuaris que recull informació dels serveis, els compromisos adquirits, els mecanismes d'avaluació i les vies de participació per a la millora dels serveis.

Aprovació, vigència i avaluació


Les següents cartes de serveis es van aprovar a les Juntes de 16 de gener de 2023 (Atenció Ciutadana i Teleassitència) i el 20 de febrer de 2023 (Arxiu). Son vigents fins al 16 de gener i 20 de febrer de 2025, respectivament. Actualment s'està treballant en la seva actualització.
La carta de l'Oficina d'Atenció Ciutadana va certificar per Junta el grau d'acompliment el 30 de gener de 2024.

Darrera actualització: 3.02.2025 | 10:25
Darrera actualització: 3.02.2025 | 10:25