La Xarmir destaca el bon nivell de les escoles de Montcada i Reixac

Divendres, 8 de maig de 2020 a les 00:00

L’entitat, que rep el suport de l'Ajuntament, ha fet públiques les conclusions de la seva campanya sobre triar centre sense prejudicis.

La Xarxa Antirumors de Montcada i Reixac (Xarmir) –col·lectiu ciutadà amb el suport de la Regidoria de Serveis Socials i Polítiques d’Inclusió– destaca que la xarxa d’escoles públiques del municipi són de qualitat, en base a la mitjana de resultats escolars, així com la consciència de tots els centre de la necessitat de personalitzar l’aprenentatge. Aquestes són dues de les conclusions de les entrevistes que la Xarmir va dur a terme els dies 3 i 4 de març, just abans de la declaració de l’estat d’alarma, amb famílies amb fills i filles escolaritzats als centres públics de primària i secundaria de Montcada i Reixac i amb infants i joves que aquest curs han de començar l’escola o l’institut.

Per segon any consecutiu, l’entitat ha fet aquesta acció, amb l’objectiu que les famílies triïn escola sense prejudicis ni tenir en compte la rumorologia sobre alguns determinats centres. La campanya es du a terme coincidint amb la preinscripció escolar, inicialment prevista al març, que enguany finalment tindrà lloc del 13 al 22 de maig.

Una altra de les conclusions de la Xarxmir és que la família és el principal referent educatiu i que l’escola l’acompanya en el procés de formació, per tant, ‘l’elecció d’escola és rellevant però no determinarà el futur dels infants i joves’, diu la Xarmir. L’entitat també destaca que en diferents nivells i formes, el conjunt d’equipaments educatius s’aboquen a la innovació i la incorporació de noves metodologies. Sobre els rumors, l’entitat expressa que són ‘un fenomen estès però que no respon a una realitat contrastada i a més, són fluctuants, abans o després apareixeran a cada centre; fer una elecció lliure i conscient implica posar-los en dubte’, diu l’entitat.

Un dels rumors més habituals sobre educació té a veure amb la diversitat cultural, amb afirmacions com que provoca una davallada del nivell acadèmic o que els infants de famílies d’origen estranger no aprenen l’idioma de la mateixa manera que la resta. La Xarmir considera que una composició diversa de l’alumnat ‘no afecta els resultats dels infants i joves; la diversitat forma part d’un món canviat i global i relacionar-se amb ella és una forma de conviure millor amb l’entorn’.

Sobre els criteris per triar centre, la Xarmir creu que cal tenir en compte quin equipament encaixa millor amb el projecte familiar, quin s’adapta millor als valors, la proximitat, el professorat, el projecte educatiu o els serveis dels centres.  En el cas de secundaria, l’entitat recomana les famílies acompanyar el jovent, que té les seves pròpies preferències.  Podeu consultar totes les conclusions de la Xarmir a www.montcada.cat.

Darrera actualització: 08.05.2020 | 19:29