Eduard Farelo i El sobrino del diablo, plats forts del 25è aniversari de l’Auditori Municipal
Del 8 a l'11 de novembre hi haurà espectacles teatrals, de música i de caire familiar a l'equipament de la plaça de l'Església per commemorar l'efemèride.
Els actes commemoratius pel 25è aniversari de l’Auditori Municipal (plaça de l'Església, 12) comencen aquest divendres, 8 de novembre, amb l’espectacle ‘Una Ilíada’ (21 h), amb l’actor Eduard Farelo i sota la direcció de Juan Carlos Martel, el director del Teatre Lliure. El muntatge, un espectacle molt premiat i reconegut, porta a l’escena la història clàssica des d’una perspectiva contemporània, que parla sobre la insalvable atracció humana per la violència, la destrucció i el caos.
L’endemà, dia 9, ‘El sobrino del diablo’ hi oferirà un concert/monòleg (21 h). Juan Gómez va adoptar aquest pseudònim al 1999 i des d’aleshores, ha realitzat més de 2.000 concerts arreu d’Espanya i ha enregistrat 11 discos. També ha publicat diversos llibres i ha actuat a diferents programes de ràdio i de televisió. A Montcada i Reixac va oferir un concert amb motiu de la Festa Major 2018. Les seves cançons es caracteritzen per tenir lletres plenes d’humor i melodies de procedència eclèctica.
Una de les companyies de titelles més prestigioses de Catalunya, el Centre de Titelles de Lleida, oferirà el 10 de novembre el muntatge ‘La Jana i els tres ossos’ (12 h), adreçat a infants entre 1 i 4 anys. Es tracta d’una versió del conte popular ‘La Rínxols d’Or’, que es trasllada a una botiga de contes i joguines. Aquest grup teatral ha portat a Montcada i Reixac gairebé la totalitat dels seus espectacles. El mateix dia, a les 19 h, hi haurà l’actuació ‘Commicerto’, un recital, en clau d’humor, de peces imprescindibles del món líric i del piano, interpretada per l’actor Adrià Mas i el pianista Joel Díaz.
Les entrades per a aquests quatre espectacles tenen un preu de 3 euros, encara n’hi ha disponibles per a tots els muntatges i es podran comprar a l’Auditori Municipal, en l’horari habitual d’obertura, i a la web del teatre.
El dia oficial de l’efemèride, l’11 de novembre, es tancarà el programa d’actes amb els parlaments oficials i el concert de ‘Tina and Joe’, duet internacional format per la cantant de Zimbaue Tina Masawi i el músic José Azul. Ambdós van actuar durant la Festa Major d’enguany. Parella artística des del 2016, ‘Tina and Joe’ han fet més de 400 concerts des de la seva creació i han participat a festivals de renom com ara el de jazz de Vitòria o el de Blues de Benicàssim. D’altra banda, la sala d’exposicions de l’Auditori Municipal acull fins al dia 11 una mostra commemorativa, amb un recorregut informatiu de les activitats destacades realitzades a l’equipament al llarg d’aquests 25 anys.
L’Auditori Municipal va ser el primer teatre públic del municipi i va acollir la primera sala d’exposicions. Més de 2.300 actes i 600.000 assistents el converteixen en un referent i motor cultural de la ciutat. L’edifici actual va ser durant la segona meitat del segle XIX el Casino del poble i als anys trenta del segle passat, l’edifici es va convertir en un magatzem de productes a granel fins que l’Ajuntament el va comprar a final dels vuitanta per convertir-lo en el que és ara.
Les seves dimensions reduïdes van condicionar des del primer moment la programació, amb obres de petit format i una aposta decidida pels muntatges infantils per crear futurs espectadors de teatre. La sala d’exposicions es va batejar amb el nom del dramaturg montcadenc Xavier Fàbregas i es va estrenar amb l’exposició del Premi Nacional de Pintura, que més tard va portar el nom de l’erudit Juan Ramon Masoliver.
L’Auditori va ser l’únic teatre públic de Montcada durant 14 anys, fins que va obrir portes el Kursaal de Can Sant Joan, l’any 2008. El 2014, va arribar la inauguració el Teatre Municipal, al Pla d’en Coll, apte per a obres de gran format. Malgrat aquests canvis, l’Auditori continua sent un referent de la vida cultural del municipi.