UNA REIVINDICACIÓ HISTÒRICA

Durant dècades, Montcada i Reixac ha exigit el soterrament d’unes vies de tren que, més enllà de fracturar la ciutat, han segat la vida de 176 persones.

Després de molts anys de lluita, esforços i manifestacions, el projecte per soterrar les vies de l’R2 comença a agafar forma. El projecte inicial es va aprovar en abril 2020. El projecte constructiu ha entrat en la fase final i l’actuació es podria licitar aquest any.

Gràcies a la feina conjunta realitzada per consistori, representants polítics, entitats, associacions, col·lectius i ciutadania i a la constància durant anys, finalment, els Pressupostos Generals de l’Estat 2021 recullen una partida individualitzada del soterrament de Montcada i Reixac amb dotació económica. El Pla de Rodalies de Catalunya 2020-2030 també recull el projecte del soterrament de l’R2 i permetrà que la integració de les vies en el casc urbà sigui una realitat en futur proper. Tot i així, des de l’Ajuntament seguim sempre vigilants per tal de fer realitat la reivindicació de la ciutadania de tenir una Montcada unida, moderna i segura.

#adeuvies #benvingutsoterrament

Notícies
DOCUMENTACIÓ
PUBLICACIONS
  • Portada de la guia Guia 'Creua les vies' 01.07.2021

    Aquestes guies, de descàrrega i ús lliure, han estat desenvolupades per la AESF, dirigides a diferents grups d'edats, perquè puguin ser utilitzades amb fins educatius en àmbits escolars i socials per conscienciar sobre la seguretat en espais ferroviaris.

  • L'Auca del Soterrament L'Auca del Soterrament 30.05.2018

    El reconegut dibuixant de còmics, Carlos Azagra, creador de personatges com 'Pedro Pico y Pico Vena' i que actualment publica a la revista 'El Jueves', és l'autor de l'L'auca del soterrament', una il·lustració que recull els principals moments de la reivindicació montcadenca.

  • Soterrament ara! Cronologia del projecte de soterrament de la línia de Portbou 06.02.2018

    Actualitzada a març de 2021

ALS MITJANS
  • 20 MINUTOS 17.03.2021

    Montcada i Reixac homenajea a las 174 víctimas del paso a nivel del tren con fe en que se adjudique el soterramiento.

  • TV SABADELL 05.02.2021

    A partir del 13:47

  • EXPANSIÓN 11.12.2020

    El Gobierno se compromete a invertir 2.900 millones hasta 2025 en las Cercanías catalanas.

  • PUNTVALLES.COM 08.12.2020

    Montcada i Reixac entra dins dels pressupostos de L'Estat pel soterrament de la línia R2.

  • REVISTA DIGITAL VALLÈS 04.12.2020

    Los presupuestos del Estado destinan 8 millones al soterramiento de la R2 en Montcada.

  • DIARI DE SABADELL 04.12.2020

    L'Estat destinarà 8 milions al soterrament de les vies del tren a Montcada i Reixac.

  • LA VANGUARDIA 04.12.2020

    L'Estat destinarà 8 milions al soterrament de les vies del tren a Montcada i Reixac.

  • LA VANGUARDIA 04.12.2020

    El aclamado soterramiento de la línea R2 en Montcada i Reixac, más cerca que nunca.

JORNADES PEL SOTERRAMENT 2021
1a. JORNADA

La primera sessió de les Jornades pel Soterramenti va comptar amb la participació d’una representació de l’ens ferroviari i dels redactors del projecte executiu que hauria d’estar aprovat al mes de maig com a molt tard.

2a JORNADA

La segona jornada va comptar amb el coordinador de Rodalies, Pere Macías, on informava sobre el contingut del Pla de Rodalies de Catalunya 2020-2030, que es va aprovar el passat mes de desembre i que afecta diferents infraestructures ferroviàries del municipi.

PROJECTE DE SOTERRAMENT

Si voleu conèixer el contingut del projecte del soterrament de l’R2 al seu pas per Montcada i Reixac podeu veure la intervenció que van fer Juan Carlos Monge, sotsdirector de Projectes d’Obra Civil de la Direcció de Projectes de la Xarxa Convencional d’Adif, i Daniel Jiménez, redactor del projecte, el passat 13 d’abril al Teatre Municipal en el marc de les Jornades pel soterrament, organitzades per l’Ajuntament i la Plataforma Tracte Just Soterrament Total.

PROJECTE ESCOLA EL TURÓ

Vídeo realitzat per alumnes de 6è de l’Escola El Turó en el que han explicat el projecte que van treballar durant el curs passat amb una sèrie de propostes relaciones amb el soterrament, com la construcció, amb material reciclat, d’un pont provisional durant les obres i l’aprofitament de l’espai que quedarà on estan ara les vies com a zona d’oci, esport i relacions socials.