Volant o Certificat de convivència

Volant emès per l'Ajuntament de Montcada i Reixac que acredita l'empadronament d'una persona,  i les persones amb les que conviu, amb la data d'alta al municipi i a la vivenda tal i com consta al Padró Municipal d'habitants. 

Segons la normativa vigent, necessitem autorització de tots els habitants de la  vivenda majors d’edat per tal que les seves dades surtin reflectides en el volant de convivència. Si no disposem d’aquesta autorització sortirà reflectit el número de persones majors d’edat que hi habiten però no les seves dades personals. En qualsevol cas, les dades de les persones menors d’edat sempre surten reflectides.

També hi ha l'opció de demanar Certificat, signat per l' Alcaldia i Secretaria. En cas de demanar-lo, triga entre 2 i 3 dies i s'ha d'abonar la taxa corresponent. 

Requisits: Estar donat d'alta o haver estat en algun moment al Padró Municipal d'habitants. Per fer la recollida d'autoritzacions han d'aportar el document d'identitat de totes les persones majors d'edat.

Important: Tots els documents han de ser sempre originals.

Per poder obtenir qualsevol dels justificants d'empadronament telemàticament, és necessari anar a Dades habitant de la nova Carpeta Ciutadada i identifcar-se amb el certificat digital.

Important: per poder utilitzar aquest servei cal estar identificat amb l'IdCAT. Aquest certificat pot aconseguir-se a l'Oficina d'Atenció Ciutadana, OAC.

Quin cost té:

El Volant no està subjecte a taxes. El Certificat, el que determina l'ordenança fiscal reguladora de l'expedició de documents.

Qui pot sol·licitar-ho:

La persona interessada o degudament autoritzada.

Cal aportar:

  • Majors de 14 anys: original del DNI, passaport o carnet de conduir.
  • Menors de 14 anys que no tinguin DNI: original del llibre de família o del certificat de naixement.
  • Estrangers d'un país comunitari: targeta de residència (Ministeri de l'Interior), passaport o document d'identitat del país d'origen.
  • Estrangers no comunitaris: targeta de residència (Ministeri de l'Interior) o passaport.
  • Autorització per actualitzar inscripció padronal

Canals de tramitació:

  • Presencial

Oficina d'Atenció Ciutadana - OAC

Avinguda de la Unitat, 6 - 08110 Montcada i Reixac - Barcelona
Telèfon: 935 726 474
Fax: 935 726 493
Adreça electrònica: oac@montcada.org
Horari:  
De 9 a 14 h
Vegeu-ne la situació al mapa
Darrera actualització: 21.11.2023 | 12:37