L’Arxiu Municipal rep una subvenció de la Generalitat per al desenvolupament i la millora dels instruments de gestió documental
La subvenció rebuda s’emmarca en les funcions que té encomanades l’Arxiu Municipal en relació a la gestió i control de la documentació que genera el consistori per garantir la seva l’accessibilitat, la transparència i la conservació o eliminació. La subvenció ha permès l’execució del projecte d’implementació del Quadre de Classificació Municipal a diverses unitats de l’Àrea Social de l’Ajuntament.
Aquest projecte, que ha consistit en l’estudi i identificació dels processos i tràmits, permetrà un accés més àgil a la informació, així com també la implementació de nous tràmits accessibles de manera telemàtica per a la ciutadania, per tal millorar i agilitzar la gestió administrativa.
El resultat de l’actuació ha estat l’anàlisi de set unitats administratives, de les quals s’han identificat 127 sèries documentals. També s’han realitzat diverses sessions formatives per a treballadores i treballadors de l’Ajuntament de Montcada i Reixac i s’han confeccionat diversos instruments tècnics interns que la configuració de nous tràmits electrònics i la gestió de la documentació.
L’actuació, dotada d’un pressupost de 8.100 €, s’ha realitzat amb el suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.