L’Any de la LiJ es tanca amb més de 200 propostes i un elevat percentatge d’assistència a les biblioteques durant 2019

Dimarts, 17 de desembre de 2019 a les 00:00

El neurocientífic Óscar Vilarroya va ser ahir dilluns, 16 de desembre, el darrer conferenciant de l'efemèride, amb una xerrada sobre el pensament narratiu.

L’Any de la Literatura Infantil i Juvenil (LiJ) a Montcada i Reixac es va tancar oficialment ahir dilluns, 16 de desembre, amb un acte a la Casa de la Vila, durant el qual es va donar compte de les activitats desenvolupades al llarg d’aquest 2019 amb motiu de l’efemèride. Durant aquests 12 mesos s’han dut a terme 216 propostes específiques de l’Any de la LiJ, que inclouen la Fira del Llibre del febrer, les jornades temàtiques, conferències, presentacions de llibres, accions formatives, tallers, clubs de lectura, concursos, espectacles, exposicions i programes de ràdio, entre d’altres.

La coordinació del programa ha anat a càrrec de l’equip de les biblioteques, però per fer-lo realitat hi ha pres part 11 departaments municipals, el Servei Local de Català, 31 editorials, 15 professionals de la il·lustració, el Centre de Recursos Pedagògics, els centres educatius de primària i secundària i les escoles bressol, així com una quinzena d’entitats. “Les biblioteques registren un 110% més d’assistència a les activitats programades aquest 2019 i un 11,5% de visites generals, l’Any de la LiJ ha potenciat el teixit cultural del municipi”, va expressar ahir la coordinadora de l’Any de la LiJ i directora de la Biblioteca Elisenda, Gisela Ruiz. “Des de l’Ajuntament estem molt satisfets de com ha funcionat aquesta iniciativa; l’Any de la LiJ acaba però no les accions per fomentar la lectura”, va dir la presidenta de l’Àrea Social, Mar Sempere. La regidora de Cultura i Patrimoni, M. Rosa Borràs, va destacar que “l’Any de la LiJ ha atret molt públic jove a les biblioteques”.

La cloenda de l’Any de la LiJ va comptar amb la conferència del professor de neurociència de la UAB Óscar Vilarroya, qui va oferir una xerrada centrada en què l’ésser humà és una “espècie narrativa”. El neurocientífic considera que “per entendre millor el que ens passa, hem d’acostar-nos cada cop més als paradigmes narratius” i va lloar l’Any de la LiJ en considerar que la lectura des de la infància “potencia el pensament narratiu”.

Darrera actualització: 18.12.2019 | 09:43