El Pla de Rodalies de Catalunya i els Pressupostos Generals de l’Estat confirmen el futur del soterrament de l'R2 a Montcada i Reixac

Dijous, 24 de desembre de 2020 a les 10:30

La Taula del soterrament ha fet un comunicat on ha valorat molt positivament la incorporació del projecte dintre del Pla de Rodalies de Catalunya per als propers 5 anys i la creació d’una partida individualitzada del soterrament de Montcada i Reixac amb una dotació econòmica als Pressupostos Generals de l’Estat. El grup de treball ha animat a la ciutadania i les diferents forces polítiques i col·lectius del municipi a continuar treballant amb unitat per aconseguir la integració urbana de les vies.

 

La Taula del soterrament ha fet un comunicat, després de la darrera reunió, on  destaca la feina realitzada per consistori, representants polítics, entitats, associacions, col·lectius i ciutadania. Segons el grup de treball gràcies a aquesta tasca conjunta i a la constància durant anys, finalment, el Pla de Rodalies de Catalunya (PRC) 2020-2030 i els Pressupostos Generals de l’Estat (PGE) 2021 recull el projecte del soterrament de l’R2 a Montcada i Reixac i permetrà que la integració de les vies en el casc urbà sigui una realitat en futur proper.

La Taula, integrada per representants i tècnics municipals, partits polítics i la Plataforma Tracte Just Soterrament Total, ha valorat positivament la incorporació d’aquesta infraestructura al Pla de Rodalies de Catalunya per al període 2020-2025. El comunicat del grup de treball indica que a la pàgina 19 del PRC, que es va fer públic el passat 11 de desembre, queda reflectida la situació de les actuacions als municipis de L’Hospitalet de Llobregat (en previsió), Sant Feliu de Llobregat (en execució) i Montcada i Reixac (en planificació). El document també inclou la remodelació de l’estació Montcada Bifurcació i la planificació de la tercera via a la línia Montcada-Mollet -dels quals el consistori encara no disposa de tota la informació per fer la seva valoració- i altres actuacions, per al període 2026-2030, com són el túnel del Turó i el nou traçat de la línia de Puigcerdà (R3), projectes amb els quals la Taula del soterrament ha mostrat la seva oposició frontal. Per aquests motius, la Taula va acordar demanar una reunió al coordinador de Rodalies, Pere Macías, per tal de conèixer la informació més detallada d’aquests projectes i estudiar aquestes actuacions al municipi. 

El comunicat de la Taula també fa referència als PGE, on la realització de la infraestructura ferroviària queda confirmada amb la incorporació d’una partida específica amb una dotació pressupostària individualitzada per a l’execució del projecte. Per primer cop, el Ministeri de Foment ha creat una partida específica (la 4083) per a la futura infraestructura, que estarà dotada amb 8 milions d’euros per al 2021. El comunicat del grup de treball indica que aquests diners, del total de 400 milions en què està pressupostada l’actuació, s’han destinat per al proper any, un any on s’ha d’aprovar el projecte de forma definitiva (previst per al primer trimestre), licitar l’obra i adjudicar l’empresa que farà l’execució. A partir d’aquí, i de forma plurianual, s’aniran dotant econòmicament amb quantitats fins arribar al cost total de l’actuació.

Durant la trobada, la Taula del soterrament va reconèixer la tasca de la Plataforma Tracte Just Soterrament Total durant aquests anys i va destacar la gran feina realitzada amb tots els partits polítics, les entitats, les associacions i els col·lectius del municipi per aconseguir la unitat de tothom i anar de la mà i amb l’únic interès comú d’aconseguir la integració de l’R2 al seu pas per Montcada i Reixac. El comunicat de la Taula finalitza fent “una crida a continuar treballant i remant en la mateixa direcció com fins ara amb l’objectiu d’aconseguir el soterrament de la infraestructura, que secciona i esquartera el territori, que ha de suposar, sense cap mena de dubte, un abans i un després a la historia del municipi”.

 

 

 

 

Darrera actualització: 24.12.2020 | 10:30