Contactar
Twitter
Facebook
Youtube
Instagram
Whatsapp
Idiomes
CatalÃ
CastellÃ
Anglès
Alemany
Francès
22.05.2025 | 07:11
Ajuntament de Montcada i Reixac
Cercar:
Ajuntament
Serveis i trà mits
El municipi
Actualitat
Temes
Adreces i telèfons
Ajuntament
Anuncis / Edictes (exposició pública)
Arxiu Municipal
Activitats educatives
Assessorament Treball de Recerca
Cerca de vÃctimes i persones desaparegudes
Dia Internacional dels Arxius
Difusió
Exposició 'L'aygua de Montcada'
Exposicions
Itineraris culturals
Memòria democrà tica
Memòries anuals
Pla director
Recursos per a la recerca
Riuada del 62
Servei de consulta
Cartes de Serveis
Casals d'estiu municipals
Catà leg de serveis
Codi de conducta dels alts cà rrecs
Convocatòries de selecció de personal
Altres processos
Interinatges
Borses de treball
Oferta pública
Proves de convocatòries realitzades i en curs
Comissions informatives
Dades obertes
Gestió urbanÃstica
Govern
Agenda polÃtica
Bartolomé Egea - Alcalde PSC
Nani López - Regidora PSC
Albert Carandell - Regidor PSC
Dámaris Sánchez - Regidora PSC
Andreu Iruela - Regidor PSC
Estela Valdivia - PSC
David Zambrana - Regidor PP
Rafa Ruiz - Regidor VIVIM
Anabel Moreno - Regidora VIVIM
Hemeroteca agenda polÃtica
Registre grups interès
Àrees i regidories
Cartipà s: organització polÃtica
Grups municipals
Informació dels regidors/es
L'alcalde
Organigrama de l'ens
Organismes dependents o vinculats
PAM 2023-2027
Eix 1. Avançar amb responsabilitat, estratègia i bon govern
Eix 2. Respecte a les persones i la qualitat de vida
Eix 3. Montcada i Reixac: transformació de ciutat, millora urbana i econòmica
Eix 4. El soterrament: el futur de la ciutat
Eix 5. Una ciutat sostenible i de futur
Projectes d'inversions 2023-2027
Pressupostos i gestió econòmica
Resolucions judicials
Retiment de comptes
Tècnics municipals
Junta de govern local
Normativa
Ordenances, Reglaments i Normes internes
Ordenances fiscals
Normativa urbanÃstica
Perfil de Contractant
Pla de Mesures Antifrau
Planejament urbanÃstic
Plans estratègics municipals
Ple municipal
Òrgans de participació
Responsable de comunicació municipal
Seu electrònica
Transparència
Serveis i trà mits
Calendari fiscal
Carpeta ciutadana
Factura electrònica
Farmà cies de guà rdia
Finestreta Única Empresarial (FUE)
Notificacions electròniques
Oficines municipals
Recollida de mobles i voluminosos
Resolucions de les sol·licituds d'accés a la informació pública
Sol·licitud d'accés a la informació pública
Sol·licitud genèrica
Trà mits i gestions
Verificació de documents electrònics
El municipi
Com arribar
Guia del municipi
Entitats i associacions
Emergències
Equipaments
Informació del municipi
Història
El municipi en xifres
Presentació de la ciutat
Informació geogrà fica
Plà nol
Turisme
Calendari festiu, festes i fires
Llocs d'interès
Actualitat
Agenda
Avisos
Butlletà digital
Canals de comunicació
Hemeroteca
La Veu
NotÃcies
Rss
Temes
Comunicació i Protocol
Cooperació i Solidaritat
Jornades i activitats de Cooperació i Solidaritat
Cultura
Educació
Escoles bressol
Educació Infantil i Primà ria
Educació Secundà ria
Ensenyament postobligatori
Esports
Gent gran
Sortides culturals per a persones grans 2025
Habitatge
Sol·licitud de pisos de protecció oficial
Borsa de mediació de lloguer social
Igualtat
Obres guanyadores 10è concurs de microrelats 'Dones veu a les dones?'
Obres guanyadores 9è concurs de microrelats 'Dones veu a les dones?'
Medi ambient
Montcada Avança
Ocupació
Cursos de formació professionalitzadora
Montcada inclou
Plans d'ocupació
Empresa i emprenedoria
Camins segurs
Coneix empreses de Montcada i Reixac Km 0
Comerç i turisme
PolÃgons industrials
Museu Municipal
Revista Monte Catano
Participació
Policia Local
PolÃtiques d'inclusió
Protecció Civil
Sant Jordi
Servei Local de CatalÃ
Serveis municipals i via pública
Serveis socials
Soterrament
Afectacions
Cronologia del projecte de soterrament de la lÃnia de Portbou
Dia a dia soterrament
El projecte
Espais que desapareixeran amb el soterrament
Urbanisme i llicències d'obres
Voluntariat
Xarxa d'Equipaments
Adreces i telèfons
home
Actualitat
Agenda
Avisos
Butlletà digital
Canals de comunicació
Hemeroteca
La Veu
NotÃcies
Rss
NotÃcies
Agenda
Avisos
Butlletà digital
Canals de comunicació
Hemeroteca
La Veu
NotÃcies
Rss
Tres de cada quatre comunitats de La Ribera decideixen rehabilitar el seu edifici
Obres plaça Ribera 9
Dimarts, 30 de juny de 2009
Els veïns del número 9 de la plaça de La Ribera gaudiran molt aviat del seu edifici rehabilitat. Les obres, que van començar a mitjan març, avancen segons el previst, de manera que finalitzaran a principi de setembre. Es tracta de la segona actuació d'aquest tipus emmarcada en el Pla Integral de La Ribera, després de la duta a terme al carrer de les Aigües 23.
Fins al moment, el programa per a la rehabilitació dels elements comuns dels edificis ha obtingut molt bona acollida entre les comunitats de propietaris. De les 41 que hi ha a La Ribera, 30 han decidit portar a terme l'actuació aprofitant les ajudes de la Llei de barris, i 14 d'elles també instal·laran ascensor.
Hi ha una obra acabada, una altra en execució i quatre pendents d'inici (Conca 2, 5, 6 i 7). A més, sis comunitats han adjudicat ja les obres a l'empresa que les realitzarà , cinc projectes estan pendents de sol·licitud de pressupostos per a l'execució, i hi ha 13 projectes més en procés de redacció. El gruix de les obres s'executarà durant l'any que ve i el següent. Si bé el Pla Integral de La Ribera estava previst que s'enllestÃs durant aquest any, l'Ajuntament de Montcada i Reixac ha demanat una pròrroga de dos anys a la Generalitat per tal de poder completar totes les actuacions previstes.
Grà cies a la Llei de barris, l'Ajuntament i la Generalitat assumeixen el 70% del cost total de les obres als edificis i totes les despeses associades, com l'aixecament de plà nols, cates i redacció de projecte, l'estudi de seguretat i salut, la direcció d'obra i la coordinació de seguretat en fase d'execució. A més, la comunitat de propietaris queda exempta del pagament de l'impost sobre construccions, instal·lacions i obres, la taxa de llicència d'obres i les taxes d'ocupació del domini públic.
L'Oficina Gestora del Pla Integral de La Ribera, ubicada al centre CÃvic (C. Llevant, 10) ofereix, de manera gratuïta, tot l'assessorament necessari i s'encarrega de tots els trà mits administratius. Per a aquesta tasca compta amb el suport de la Cambra de la Propietat de Sabadell i Comarca, amb la qual l'Ajuntament va establir un conveni de col·laboració que ara ha estat prorrogat i ampliat, tenint en compte el gran volum de treball que suposa la tramitació d'una trentena de projectes de rehabilitació i l'assessorament a les comunitats de propietaris.
El bloc ubicat a plaça de la Ribera 9 compta amb 26 habitatges i cinc locals distribuïts en cinc plantes més planta baixa. Les obres de rehabilitació contemplen la reforma completa de la façana amb materials aïllants, que inclou un sanejament total, la fixació de poliestirè expandit, col·locació d'armadura de fibra de vidre, aplicació de revestiment continu i reforç de les cantonades.
S'està fent la reparació del frontal voladÃs, aixà com de les esquerdes i fissures dels paraments exteriors. També s'està intervenint en les baranes de la façana i s'han resolt els problemes d'humitat dels balcons. La coberta de l'edifici ja s'ha arreglat, incorporant aïllament tèrmic. En els patis interiors s'han resolt les deficiències constructives i s'han pintat. Finalment, s'estan substituint els baixants de l'aigua.
El regidor delegat del Pla Integral de La Ribera, Carles Guijarro, ha destacat l'ambició del programa de rehabilitació dels edificis de La Ribera.
"És una oportunitat única que val la pena aprofitar. Els blocs són vells i necessiten una reforma. La majoria del barri ho ha entès i, després de comprovar l'èxit de la primera intervenció, moltes altres comunitats s'han animat a iniciar el procés aprofitant les ajudes que ofereixen l'Ajuntament i la Generalitat"
.
Compartir
Tweet
Darrera actualització: 1.06.2018 | 13:39
Obres plaça Ribera 9