Trasllat de parades d'autobús a Can Sant Joan
Les dues parades d'autobús, en direcció Barcelona i Montcada i Reixac, situades al pont sobre les lÃnies R3, R4 i R7, al barri de Can Sant Joan, han estat traslladades al carrer de les Vinyes, a pocs metres d'on estaven ubicades fins ara, a causa de la proximitat a la zona afectada per les obres per eliminar els semà fors de la C-17 amb la N-150.
Els canvis de lloc de les parades s'han produït per garantir la seguretat dels passatgers quan accedeixen a l'autobús en aquest punt i davant la previsió que l'aturada dels autobusos al pont provoquessin retencions al trà nsit a la C17 procedent de Barcelona. Aquestes parades, per on continuaran passant les lÃnies d'autobús 155 i 96, estaran més a prop de la passarel·la metà l·lica que es va instal·lar el desembre de 2008, en el marc del Pla del Congost del Besòs, en paral·lel al pont. D'aquesta manera, els vianants i els vehicles disposaran d'accessos diferenciats.
Les obres a la confluència de la C17 amb la N150 consistiran a fer un pont elevat per on anirà el trà nsit que surti i entri de Barcelona i, a sota, una rotonda amb dos carrils i un dià metre de 60 metres que distribuirà la circulació de caire interna en sentit Montcada, Can Sant Joan, Can Cuià s, Terra Nostra i Vallbona. El pressupost de la nova infrastructura, que construirà Isolux-Corsán, sota la Direcció de TEC-4 Ingenieros Consultores, és de 33,5 milions d'euros que sufragarà la Conselleria de PolÃtica Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya.
Aquesta intervenció, que es preveu duri dos anys, millorarà substancialment la seguretat vià ria en un dels principals accessos d'entrada i sortida a Barcelona, per on dià riament circulen més de 51.000 vehicles.