Safisfacció municipal després que Adif hagi adjudicat la redacció de l'estudi informatiu i dels projectes bàsic i constructiu per al soterrament de la R2

Dilluns, 8 de gener de 2018 a les 00:00

Adif ha comunicat al consistori que ja ha adjudicat la redacció de l'estudi informatiu i dels projectes bàsic i constructiu del soterrament  al seu pas per Montcada i Reixac.

El gestor ferroviari ha adjudicat el contracte a una Unió Temporal de Empreses (UTE), integrada per les companyies Teccuatro, TRN Trayet i Geocontrol, amb un pressupost de 2.058.621,6 euros (IVA inclòs) i un termini d'execució de 21 meses.

L'alcaldessa, Laura Campos, i el president de l'Àrea Territorial, Jordi Sánchez, han expressat la seva satisfacció després de conèixer la notícia. Campos ha afirmat que "amb aquesta contractació es dóna un nou impuls als compliments dels compromisos adquirits per part del Ministeri de Foment i d'Adif amb Montcada i Reixac per dur a terme el soterrament al nostre municipi". Per la seva banda, Jordi Sánchez, ha explicat que "tot i que s'està complint el calendari previst no estarem tranquils fins que s'iniciïn les obres i, per tant, estarem atents al compliment del cronograma establert".

La redacció de l'estudi informatiu i dels projectes bàsic i constructiu del soterrament inclouran una longitud de prop de 4 km, des del barri barceloní de Vallbona fins a la sortida a l'alçada de les antigues pistes d'atletisme, a Pla d'en Coll, passant per sota del riu Ripoll i l'autopista C33. L'actuació inclou també les rampes d'accés i les connexions amb les situacions provisionals. També es contempla la construcció d'una nova estació, amb l'edifici de viatgers en superfície i les andanes soterrades. La seva ubicació, propera a l'actual, estarà determinada pel traçat final. El soterrament podria tenir tres vies generals però el número definitiu de vies es definirà a l'estudi funcional que està redactant el Ministeri de Foment.

La previsió estatal és que les obres del soterrament de la línia de França al seu pas pel municipi s'iniciïn el primer trimestre del 2020, amb un cost econòmic de 300 milions de euros. La intervenció permetrà la permeabilitat entre diferents barris, històricament dividits per la infraestructura, i eliminarà el perill de les vies i els dos passos a nivell en superfície en el centre del municipi, així com el gran impacte visual i acústic del sistema ferroviari de la R2.

L'alcaldessa també ha anunciat que el proper 30 de gener es tornarà a trobar la comissió de seguiment de les obres del soterrament, formada per representants del Ministeri de Foment, l'Adif, la Generalitat de Catalunya, els ajuntaments de Montcada i Reixac i Barcelona, l’agència Barcelona Regional i la plataforma Tracte Just Soterrament Total (PTJST). Campos ha explicat que "en aquesta reunió, a la que assistirà el president d'Adif, Juan Bravo, concretarem més els aspectes tècnics i administratius dels propers mesos".

Darrera actualització: 08.01.2018 | 10:45