Reunió monogràfica de la comissió tècnica sobre el projecte de la futura estació de Montcada i Reixac

Dimarts, 19 de novembre de 2019 a les 13:00

El nou edifici es construirà a la futura zona soterrada, prop de l’espai que ocupa actualment l’estació transformadora, i serà una construcció moderna, on predominarà la llum natural que entrarà per un sistema de lluernes fins a les andanes.

Una delegació municipal integrada per l’alcaldessa, Laura Campos, el president de l’Àrea Territorial, Jordi Sánchez, i tècnics municipals es van reunir ahir amb el sotsdirector de Projectes d’Obra Civil de l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif), Juan Carlos Monge, els responsables del departament d’arquitectura del gestor ferroviari i els tècnics de la unió temporal d’empreses (UTE), que redacten el projecte executiu del soterrament de la R2 al seu pas per Montcada i Reixac i Vallbona. La trobada va tenir lloc a les dependències del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya.

Els tècnics d’Adif van informar que la futura estació serà un edifici emblemàtic, on predominarà la llum natural que entrarà per un sistema de claraboies fins al vestíbul interior i a l’entresòl o mezzanina, des d’on s’accedirà a les vies inferiors amb escales i ascensors. Durant la reunió, Adif també va informar dels cinc pous d’emergència que s’ubicaran al llarg de tot el recorregut del soterrament. Dos estaran situats prop de l’estació de tren, un al barri de Can Sant Joan, un altre a la Ribera i el darrer a la zona de la Font Freda.

D’altra banda, l’Ajuntament ja ha lliurat a Adif l’informe favorable que confirma que la solució constructiva del projecte bàsic del soterrament presentat pel gestor ferroviari s’ajusta al document informatiu inicial. Aquest informe municipal era necessari per continuar endavant amb el procediment administratiu del soterrament de la R2.

La trobada va finalitzar amb la confirmació d’Adif que la UTE lliuraran els projectes bàsic i l’executiu abans que finalitzi l’any. La previsió del gestor ferroviari és que el projecte s’aprovi de forma definitiva el proper mes d’abril de 2020.

Darrera actualització: 19.11.2019 | 13:25