Reunió a la Direcció General de Qualitat Ambiental del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat

Dimarts, 12 de març de 2019 a les 00:00

Una delegació municipal integrada pel regidor de Medi Ambient, José Domínguez, i tècnics municipals del departament es van trobar amb el subdirector general de Qualitat Ambiental, Pere Poblet.

Davant la preocupació municipal, d’entitats del municipi i de la ciutadania pels darrers episodis d’emissions provinents de les indústries i del trànsit, el consistori es va reunir la setmana passada amb la Direcció General de Qualitat Ambiental i Canvi Climàtic de la Generalitat de Catalunya.

Els representants municipals van demanar incloure les mesures PM2.5 a les dues estacions de mesura de qualitat de l’aire del municipi, ubicades a la plaça Lluís Companys i a la plaça Bosc. El consistori també va demanar les dades de les mesures realitzades a la xemeneia de l’empresa Lafarge. Totes dues peticions van ser ben acollides per la Generalitat i van acordar amb l’Ajuntament fer la petició formal a la Directora General.

El consistori també va acordar amb el departament de Qualitat Ambiental canalitzar, per mitjà d’un correu electrònic, les nombroses queixes i avisos de detecció d’emissions que es produeixen al municipi i que la ciutadania detecta al territori. Aquestes dades seran enviades a la Generalitat per tal de localitzar les possibles emissions. El regidor de Medi Ambient, José Domínguez, ha afirmat que “la reunió va ser molt profitosa” i ha afegit que “continuarem tramitant a la Generalitat les queixes i denúncies que ens envien entitats i ciutadans”. Durant la trobada, Domínguez va lliurar un dossier al responsable de Qualitat Ambiental amb els darrers avisos detectats pel veïnat que havien notificat al consistori.

Les persones que detectin focus d’emissions poden enviar un correu electrònic a mediambient@montcada.org, indicant el dia, hora i lloc de l’episodi d’emissions localitzat.

Darrera actualització: 12.03.2019 | 12:54