Recomanacions per a les persones que tenien previst viatjar a països actualment en quarantena per la Covid-19

Dimecres, 29 de juliol de 2020 a les 00:00

L'Omic informa la ciutadania sobre quins passos a donar per reclamar els imports pagats per a serveis en països que han decretat confinament obligatori.

L’Oficina Municipal d’Informació a les Persones Consumidores (Omic) de Montcada i Reixac informa sobre els viatges a països amb restriccions d’entrada per la Covid-19. En els darrers dies, diversos països estan fixant restriccions d’entrada a les persones que viatgin des d’Espanya i alguns d’ells, han decretat quarantenes obligatòries, com ara el Regne Unit, Noruega o Finlàndia.

Les persones que tinguin contractat un viatge a alguna d’aquestes destinacions, com en el lloc de destí es donen circumstàncies inevitables i extraordinàries que afecten significativament el viatge, tenen dret a resoldre el contracte abans de l’inici de l’expedició i a recuperar els imports pagats.

En el cas de serveis individuals, com ara excursions, reserves d'allotjaments o lloguer de vehicles, si s’han contractat a través d'empreses que operen a Espanya i no es poden realitzar tenint en compte les quarantenes esmentades, hi ha dret al retorn dels diners abonats. Si, en canvi, els heu contractat directament amb empreses del país de destí, s’aplicarà la normativa vigent en el país en qüestió.

Com reclamar la devolució dels imports pagats:

  • Teniu fins a 14 dies per reclamar a l'empresa, a comptar des del moment en què resulti impossible fer el viatge. Reclameu sempre per canals que us permetin conservar-ne una prova (full oficial de reclamacions, bústia o formulari en línia de l’empresa, correu electrònic, trucada amb número d’incidència, etc.).
  • L’empresa disposa de 60 dies –des de la presentació de la vostra reclamació– per oferir-vos una solució. Si no arribeu a cap acord, us ha de retornar els imports pagats en un termini màxim de 14 dies. En aquest cas, us poden descomptar les despeses financeres que hagi tingut l'empresa com a conseqüència de la gestió del reemborsament.
  • Si passats els terminis corresponents l'empresa no respon, no arribeu a un acord o bé no compleixen amb el que vau pactar, podeu presentar una reclamació a l’Oficina Municipal d’Informació a les persones Consumidores. Telèfon 678 031 766; adreça electrónica, omic@montcada.org. (Agost tancat).

 

 

Darrera actualització: 29.07.2020 | 13:44