Recomanacions de l’OMIC a les persones afectades pel temporal Glòria

Dijous, 23 de gener de 2020 a les 11:00

Cal comprovar que les companyies asseguradores cobreixin els possibles danys del vent i la pluja sobre béns i subministraments.

L’Oficina Municipal d’Informació a les Persones Consumidores (OMIC) de Montcada i Reixac informa d’un seguit de recomanacions, de l'Agència Catalana de Consum, a les persones afectades pel temporal de vent i pluja Glòria, que hagin pogut patir danys en béns, com ara l’habitatge o el vehicle, o bé, talls dels subministraments, com llum, aigua i telèfon.

Danys en els béns.

-Comproveu quines assegurances teniu contractades (llar, vehicle...) i si cobreixen aquests danys. Només es podrà aconseguir una indemnització si el bé sinistrat estava assegurat en el moment del sinistre (els dies del temporal).

-Si la vostra assegurança cobreix els béns danyats, cal que comuniqueu els fets a l’entitat asseguradora en el termini de 7 dies naturals a partir del moment en què us n’heu assabentat, excepte si la pòlissa estableix un termini superior. Es recomana que informeu del sinistre per algun mitjà que en deixi constància, com, per exemple, trucar al servei d’atenció al client de la companyia i demanar-ne un número de referència.

-En els casos, com el temporal Glòria, en què el sinistre el provoca una situació extraordinària (pluja, cop de mar o vents iguals o superiors a 120 qm/h), la vostra asseguradora té l’obligació de comunicar el sinistre al Consorci de Compensació d’Assegurances. Aquest organisme estatal indemnitza els danys produïts per fenòmens naturals.

Talls de subministraments.

-Contacteu amb els canals d’atenció al client de les companyies subministradores (llum, aigua, telefonia...) si no s’ha restablert el servei de forma adequada.

-Si teniu contractada una assegurança de la llar del tipus multirisc (que inclou múltiples riscos i garanties cobertes), comproveu si cobreix els danys i perjudicis soferts pels talls de subministraments.

-Si heu sofert danys als béns i talls de subministraments de forma conjunta i ambdós estan coberts per la mateixa asseguradora, especifique-ho de forma conjunta en el mateix comunicat del sinistre.

En el cas que la companyia d’assegurances no atengui la vostra reclamació, podeu reclamar a l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC), situada a l’edifici consistorial (Avinguda de la Unitat, 6). El seu telèfon és el 935 726 474; el correu electrònic, omic@montcada.org. L’horari d’atenció al públic és de dilluns, dimecres, dijous i divendres, de 9 a 14 h; i dimarts, de 10 a 13 h i de 15 a 18 h.

Darrera actualització: 24.01.2020 | 08:36