Nova reunió de seguiment i control de les dades de les urgències mèdiques del CAP Montcada i Reixac
L'Ajuntament de Montcada i Reixac i el Catsalut han mantingut aquest matí la segona trobada periòdica de seguiment del nou sistema de gestió de les urgències mèdiques nocturnes arran de la retallada del servei, en vigor des del mes de juliol. Ajuntament i Generalitat van acordar realitzar aquestes reunions mensuals per establir un seguiment continu de l'estat dels serveis sanitaris al municipi.
L'alcaldessa, María Elena Pérez; la presidenta de l'Àrea Social, Ana Rivas; i la regidora de Salut Pública i Serveis Socials, M. Carme González, s'han reunit amb la Gerent a la Gerència del Servei Català de la Salut (CatSalut) per al Barcelonès Nord, Vallès Occidental i Vallès Oriental, Carme Esteve; el director del Sector Sanitari del Vallès Occidental, Joan Parellada, i la coordinadora de la Atenció Continuada d'Urgències al Territori, Emma Lisbona.
El CatSalut ha presentat els resultats de l'activitat del mes de setembre als Centres d'Atenció Primària montcadencs, en horari diürn, i al Centre d'Urgències d'Atenció Primària (CUAP) de referència, ubicat a Ripollet, en horari nocturn. Atenent-se a les dades, els representants de la Generalitat consideren que el nou model de gestió de les urgències mèdiques nocturnes dóna una bona cobertura a la població de Montcada i Reixac. Segons les dades extretes del seu informe hi ha hagut una davallada de visites similar a la de la resta d'equips del territori. Segons els representants del Catsalut hi ha hagut una disminució de les visites en el tram de 20 a 24 hores, principalment en la darrera hora d'atenció.
Els representants del CatSalut també han explicat a l'equip de govern que també hi ha hagut una disminució de l'assistència en el tram horari de 12 de la nit a les 8h, que es realitza al CUAP de Cerdanyola-Ripollet. Segons el CatSalut una part d'aquesta disminució s'explica per la disminució general de la utilització del servei (tant en l'equip com en la jornada d'atenció continuada que es fa al centre de Montcada i Reixac). Pel que fa a l'atenció domiciliària nocturna no hi ha pràcticament variació a les dades. La conclusió dels responsables de la Generalitat és que aquest fet pot explicar que la disminució en l'atenció presencial en el CUAP Cerdanyola-Ripollet, estigui relacionada amb un nombre de consultes innecessàries, que abans es feien al Punt d'Atenció Continuada, i que ara ja no es fan. No obstant, el director del Sector Sanitari del Vallès Occidental, Joan Parellada, ha afirmat que "si durant els mesos d'hivern hi ha més demanda es reforçarà el servei d'atenció domiciliària".
Després de les explicacions de les dades del mes de setembre, l'equip de govern ha tornat a manifestar la seva disconformitat a les mesures contemplades al programa de reordenació dels serveis sanitaris engegat pel Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya amb l'objectiu de reduir el dèficit. L'alcaldessa de Montcada i Reixac ha afirmat que "malgrat aquestes dades el nostre posicionament continua sent el mateix i rebutgem perdre cap servei relacionat amb la sanitat pública". Pérez ha afegit que "exigim solucions alternatives a les proposades pel CatSalut".
D'altra banda, María Elena Pérez té previst reunir-se el proper 23 de novembre amb el Secretari d'Estratègia i Coordinació del departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, Sr. Francesc Sancho, amb la finalitat d'analitzar conjuntament l'evolució del nou model d'urgències nocturnes implementat a Montcada i Reixac pel Catsalut.