L'últim projecte constructiu del soterrament de la línia de Portbou ja està a Montcada i Reixac

Dilluns, 7 de novembre de 2011

El tercer i darrer dels projectes constructius per al soterrament de la línia ferroviària Barcelona - Portbou ja ha arribat a l'Ajuntament. Es tracta del segon tram dels tres en què s'ha dividit la zona de Montcada i Reixac i que comprén els terrenys existents entre l'avinguda de la Unitat, a l'alçada dels antics terrenys de l'empresa Valentine, i l'avinguda de la Ribera, a l'alçada del pont de ferro sobre el riu Ripoll. El projecte, que ha entrat al Registre General de l'Ajuntament per a la revisió final dels tècnics municipals, és el més complex dels tres i inclou la construcció d'una estació soterrada.

El primer projecte constructiu montcadenc, que va arribar a final de setembre, contemplava el tram entre Vallbona i l'avinguda de la Unitat. A final d'octubre va arribar el segon projecte constructiu, comprès entre l'avinguda de la Ribera, a l'alçada del pont de ferro sobre el riu Ripoll, i el carrer Torrent de Can Paiàs (polígon de Pla d'en Coll), on s'acaba l'àmbit del projecte. L'alcaldessa, María Elena Pérez, que s'ha mostrat satisfeta amb la notícia, ha manifestat que "l'arribada d'aquest darrer document significa la culminació del soterrament" i ha afegit que "amb aquest últim projecte es tanca el procés de soterrament a nivell constructiu a Montcada i Reixac".

L'alcaldessa s'ha reunit aquest matí amb els representants de la plataforma Tracte Just, Sotererament Total, amb l'objectiu de mostrar-los el contingut del darrer projecte. Jaume Relat, en nom de la plataforma s'ha mostrat molt satisfet amb l'anunci i ha afirmat que "ara hem arribat a un punt sense retorn". Per la seva banda, María Elena Pérez ha afirmat que "aquest fet demostra novament la voluntat decidida del Ministeri de Foment i de l'Adif de complir amb els compromisos adquirits amb el municipi. Ara només ens falta incloure el primer projecte del soterrament als Pressupostos de l'Estat 2012".

Del total de les cinc fases en què es va dividir el soterrament de la línia de Portbou per tal de fer-la viable econòmicament només falta la primera, que afecta el terme municipal de Barcelona i l'última, que correspon a instal·lacions, com vies i electrificació, i no afecta al procés constructiu. Les tres corresponents a Montcada i Reixac ja han arribat al Consistori.

Darrera actualització: 4.06.2018 | 13:41