L'Omic recorda que les persones vulnerables han de tenir garantits els subministraments bàsics

Divendres, 20 de novembre de 2020 a les 00:00

L'ens indica que les empreses subministradores no poden interrompre els serveis sense haver rebut abans un informe municipal.

L'Oficina Municipal d'Informació a les Persones Consumidores (Omic) de Montcada i Reixac informa que des l'Agència Catalana del Consum es treballa perquè la ciutadania conegui els seus drets relatius a la pobresa energètica i per garantir els subministraments bàsics entre la població més vulnerable. La Llei 24/2015 protegeix les persones i les famílies en situació de risc d’exclusió residencial davant els talls per manca de pagament del subministrament d’aigua, d’electricitat i de gas.

Per tant, es recorda que les empreses distribuïdores no poden interrompre aquests serveis sense haver sol·licitat prèviament un informe de l'Ajuntament. Les persones que es trobin en situació de vulnerabilitat i no puguin fer front al pagament d’aquests subministraments bàsics, o bé hagin rebut un avís de tall, s’han d’adreçar als serveis socials del seu municipi.

Si l'empresa subministradora executa el tall malgrat que la persona o la unitat familiar es troba efectivament en risc d'exclusió residencial, es poden denunciar els fets a l’Agència Catalana del Consum. Per a més informació consulteu les recomanacions sobre  pobresa energètica. També us podeu adreçar a l'Omic de Montcada i Reixac (omic@montcada.org; 678 031 766).

Darrera actualització: 20.11.2020 | 14:08