L’OMIC recorda els drets i condicions bàsiques quan es visita un bar o restaurant

Dimarts, 1 de juliol de 2025
  • La ciutadania té dret a rebre les cartes en català i a ser atesa en català o castellà.
  • Els establiments han d’informar prèviament de condicions com ara reserves, cobraments addicionals o serveis amb suplement.

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de Montcada i Reixac difon una sèrie de recomanacions i drets que la clientela ha de conèixer quan visita un bar o restaurant, segons les indicacions de l’Agència Catalana de Consum.

Els bars i restaurants estan obligats a tenir les cartes disponibles en català, informar dels preus finals amb impostos inclosos i detallar si hi ha diferències segons l’espai on es consumeix (taula, barra o terrassa). També han d’oferir aigua de l’aixeta gratuïta i no poden cobrar serveis no demanats, com coberts o taula. En cas d’al·lèrgies, cal que s’informi degudament dels ingredients. Les propines són sempre voluntàries. Pel que fa a les reserves, si l’establiment exigeix un avançament o penalització, ho ha de comunicar prèviament de manera clara.

Per a més informació i consultes, la ciutadania pot adreçar-se a l’OMIC de l’Ajuntament de Montcada i Reixac, ubicada a l’Av. Unitat, 6, telèfon 678 031 766 o al correu electrònic omic@montcada.org.

Darrera actualització: 2.07.2025 | 07:19