L’Omic informa sobre com procedir en el cas d’afectació per la fallida de Dentix

Dimarts, 20 d’octubre de 2020

La cadena de clíniques dentals es troba en concurs de creditors.

L’Oficina Municipal d’Informació a les Persones Consumidores (Omic) de Montcada i Reixac informa a la ciutadania sobre com procedir davant la fallida de la clínica dental Dentix.

En el cas de tenir serveis contractats amb Dentix que no us han prestat:

-Si s’ha pagat la totalitat o una part de l’import del servei sense que s’hagi prestat completament, cal recopilar tota la documentació (publicitat, pressupost, contracte, factures...) per poder reclamar.

-Si l’establiment on heu contractat el servei és obert però no us el presta, reclameu a la clínica dental d’alguna manera que en quedi constància, com a ara, amb fulls oficials de reclamació, per correu electrònic, per formulari web, carta o burofax certificats o bé, per telèfon amb número d’incidència.Si en el cas d’un mes no heu obtingut resposta o aquesta no és satisfactòria, podeu presentar una reclamació a l’Omic.

-Si l’establiment està tancat, si vau finançar el pagament amb un crèdit vinculat a la prestació del servei, adreceu-vos a l’entitat financera que es l’ha concedit per reclamar l’anul·lació dels càrrecs pendents de pagament, ja que s’ha produït un incompliment del contracte, o la devolució de la part ja abonada. Si vau pagar amb targeta de crèdit, contacteu amb la vostra entitat financera per informar-vos sobre la possibilitat d’anul·lar els càrrecs. Si no atenen la vostra sol·licitud, en el termini màxim d’un mes, presenteu la reclamació a l’Omic del vostre municipi. Si vau pagar el tractament al comptat, heu de reclamar els imports a Dentix, però donat que es troba en concurs de creditors, caldrà esperar a veure com evoluciona el procediment judicial.

-En qualsevol cas, intenteu aconseguir el vostre historial mèdic a la clínica dental on vau contractar el servei.

Els organismes públics de consum tramitaran la vostra reclamació, però si cap de les opcions anteriors dona un resultat satisfactori, podeu recórrer a la via judicial. Informeu-vos en el Servei d’Orientació Jurídica de la Generalitat. Per a qualsevol consulta, podeu contactar amb l’Omic de Montcada i Reixac (935 726 474; 678 031 766; omic@montcada.org).

 

Darrera actualització: 21.10.2020 | 12:48