L’Omic informa sobre com procedir en el cas d’afectació per la fallida de Dentix

Dimarts, 20 d'octubre de 2020 a les 10:00

La cadena de clíniques dentals es troba en concurs de creditors.

L’Oficina Municipal d’Informació a les Persones Consumidores (Omic) de Montcada i Reixac informa a la ciutadania sobre com procedir davant la fallida de la clínica dental Dentix.

En el cas de tenir serveis contractats amb Dentix que no us han prestat:

-Si s’ha pagat la totalitat o una part de l’import del servei sense que s’hagi prestat completament, cal recopilar tota la documentació (publicitat, pressupost, contracte, factures...) per poder reclamar.

-Si l’establiment on heu contractat el servei és obert però no us el presta, reclameu a la clínica dental d’alguna manera que en quedi constància, com a ara, amb fulls oficials de reclamació, per correu electrònic, per formulari web, carta o burofax certificats o bé, per telèfon amb número d’incidència.Si en el cas d’un mes no heu obtingut resposta o aquesta no és satisfactòria, podeu presentar una reclamació a l’Omic.

-Si l’establiment està tancat, si vau finançar el pagament amb un crèdit vinculat a la prestació del servei, adreceu-vos a l’entitat financera que es l’ha concedit per reclamar l’anul·lació dels càrrecs pendents de pagament, ja que s’ha produït un incompliment del contracte, o la devolució de la part ja abonada. Si vau pagar amb targeta de crèdit, contacteu amb la vostra entitat financera per informar-vos sobre la possibilitat d’anul·lar els càrrecs. Si no atenen la vostra sol·licitud, en el termini màxim d’un mes, presenteu la reclamació a l’Omic del vostre municipi. Si vau pagar el tractament al comptat, heu de reclamar els imports a Dentix, però donat que es troba en concurs de creditors, caldrà esperar a veure com evoluciona el procediment judicial.

-En qualsevol cas, intenteu aconseguir el vostre historial mèdic a la clínica dental on vau contractar el servei.

Els organismes públics de consum tramitaran la vostra reclamació, però si cap de les opcions anteriors dona un resultat satisfactori, podeu recórrer a la via judicial. Informeu-vos en el Servei d’Orientació Jurídica de la Generalitat. Per a qualsevol consulta, podeu contactar amb l’Omic de Montcada i Reixac (935 726 474; 678 031 766; omic@montcada.org).

 

Darrera actualització: 21.10.2020 | 12:48