L'estació de Can Cuiàs estrena un sistema pioner de tancament de portes
Dimarts, 28 d’octubre de 2008
La delegació municipal la completaven el president de l'Àrea de PolÃtica Territorial, Jordi Climent, i la presidenta de l'Àrea Social, Ana Rivas. La comitiva ha visitat l'andana, juntament amb representants de les entitats ciutadanes del barri, on han rebut l'explicació de les novetats incorporades.A més del nou sistema de tancament i obertura de portes, l'estació de Can Cuià s és la primera en què s'ha completat la instal·lació del sistema de conducció automà tica, que està previst que entri en funcionament l'estiu que ve, un cop hagin finalitzat els treballs d'implementació a la resta d'estacions de la lÃnia 11 (Trinitat Nova, Casa de l'Aigua, Torre del Baró/Vallbona i Ciutat Meridiana). Fins llavors, el servei de Metro continuarà funcionant amb conducció manual.
L'actuació a Can Cuià s ha consistit en la col·locació d'una mampara transparent de 2,4 metres d'altura, situada entre la via 2, per on es realitza habitualment el servei, i l'andana, en una longitud de prop de 50 metres. Aquesta mampara disposa de vuit portes lliscants que coincideixen amb les portes del comboi, i funcionen automà ticament en coordinació amb el servei de Metro. AixÃ, s'obren un cop el tren s'atura i compten amb un sistema de seguretat que impedeix que els usuaris puguin quedar atrapats entre el comboi i la porta en el moment del tancament.
Arrizabalaga ha valorat de forma positiva el fet que Can Cuiàs sigui la primera estació de Metro on s'implanten aquestes novetats tecnològiques. "Els montcadencs tenim el privilegi d'estrenar un sistema de seguretat que en el futur funcionarà a tota la xarxa de Metro i que en altres països ja s'ha demostrat que incideix en la millora del servei", ha indicat.
Per garantir la mobilitat dels viatgers, durant el perÃode d'execució de les obres, s'ha mantingut el servei de Metro per la via 1. Aquesta andana no disposarà de portes automà tiques, ja que no s'utilitza per a la realització del servei, sinó per facilitar les maniobres de creuament entre combois i com a via d'estacionament nocturn.
D'altra banda, les obres han inclòs la instal·lació de la infraestructura i la tecnologia necessà ries per a permetre en el futur la conducció automà tica en aquesta lÃnia. AixÃ, s'han instal·lat sistemes de comunicació inalà mbrica per permetre la transmissió de dades entre els trens i l'andana i s'ha modificat el software actual, per tal d'aconseguir ajustar amb precisió les portes dels combois a les portes de l'andana en la frenada i la parada dels trens.
Un cop realitzades totes les proves de funcionament, seguretat i viabilitat del sistema a Can Cuià s, el DPTOP iniciarà la instal·lació de les mampares a les dues andanes de l'estació de Torre Baró/Vallbona el proper dilluns 3 de novembre, que es realitzarà en dues fases, per evitar al mà xim afectacions en el servei de Metro. Mentre durin les obres, els intervals de pas dels combois seran de prop de 10 minuts, en comptes dels 7 minuts actuals.
Es preveu que cap a la propera primavera s'iniciaran els treballs a l'andana de l'estació de Casa de l'Aigua i a la de Ciutat Meridiana. A més, a l'estació de Trinitat Nova, que disposa d'una andana única compartida amb la lÃnia 4, s'ha previst instal·lar un sistema de detecció d'intrusions a la via. D'aquesta manera, es preveu que el proper estiu entri en funcionament el sistema de conducció automà tica.
La lÃnia 11 es va posar en marxa el 2003. La utilitzen dià riament 3.600 persones, i es configura com la prolongació de la lÃnia 4 en metro lleuger, ja que discorre en un traçat de via única.
Darrera actualització: 1.06.2018 | 13:30
L'actuació a Can Cuià s ha consistit en la col·locació d'una mampara transparent de 2,4 metres d'altura, situada entre la via 2, per on es realitza habitualment el servei, i l'andana, en una longitud de prop de 50 metres. Aquesta mampara disposa de vuit portes lliscants que coincideixen amb les portes del comboi, i funcionen automà ticament en coordinació amb el servei de Metro. AixÃ, s'obren un cop el tren s'atura i compten amb un sistema de seguretat que impedeix que els usuaris puguin quedar atrapats entre el comboi i la porta en el moment del tancament.
Arrizabalaga ha valorat de forma positiva el fet que Can Cuiàs sigui la primera estació de Metro on s'implanten aquestes novetats tecnològiques. "Els montcadencs tenim el privilegi d'estrenar un sistema de seguretat que en el futur funcionarà a tota la xarxa de Metro i que en altres països ja s'ha demostrat que incideix en la millora del servei", ha indicat.
Per garantir la mobilitat dels viatgers, durant el perÃode d'execució de les obres, s'ha mantingut el servei de Metro per la via 1. Aquesta andana no disposarà de portes automà tiques, ja que no s'utilitza per a la realització del servei, sinó per facilitar les maniobres de creuament entre combois i com a via d'estacionament nocturn.
D'altra banda, les obres han inclòs la instal·lació de la infraestructura i la tecnologia necessà ries per a permetre en el futur la conducció automà tica en aquesta lÃnia. AixÃ, s'han instal·lat sistemes de comunicació inalà mbrica per permetre la transmissió de dades entre els trens i l'andana i s'ha modificat el software actual, per tal d'aconseguir ajustar amb precisió les portes dels combois a les portes de l'andana en la frenada i la parada dels trens.
Un cop realitzades totes les proves de funcionament, seguretat i viabilitat del sistema a Can Cuià s, el DPTOP iniciarà la instal·lació de les mampares a les dues andanes de l'estació de Torre Baró/Vallbona el proper dilluns 3 de novembre, que es realitzarà en dues fases, per evitar al mà xim afectacions en el servei de Metro. Mentre durin les obres, els intervals de pas dels combois seran de prop de 10 minuts, en comptes dels 7 minuts actuals.
Es preveu que cap a la propera primavera s'iniciaran els treballs a l'andana de l'estació de Casa de l'Aigua i a la de Ciutat Meridiana. A més, a l'estació de Trinitat Nova, que disposa d'una andana única compartida amb la lÃnia 4, s'ha previst instal·lar un sistema de detecció d'intrusions a la via. D'aquesta manera, es preveu que el proper estiu entri en funcionament el sistema de conducció automà tica.
La lÃnia 11 es va posar en marxa el 2003. La utilitzen dià riament 3.600 persones, i es configura com la prolongació de la lÃnia 4 en metro lleuger, ja que discorre en un traçat de via única.