L’EcoTruck reprèn les activitats amb els centres educatius

Dijous, 12 de març de 2026
  • La unitat d’educació ambiental està ubicada de forma permanent a l’exterior del pavelló Miquel Poblet.
  • Les activitats escolars s’inclouen a la Guia d’Activitats Educatives que ofereix l’Ajuntament als centres d’ensenyament.

L’EcoTruck, la unitat d’educació ambiental de l’Ajuntament de Montcada i Reixac, ha reprès aquesta setmana els tallers i visites amb alumnat dels centres educatius del municipi, després del parèntesi del curs passat. Vuit centres, amb un total de 14 classes, participarà de les propostes de l’EcoTruck, incloses a la Guia d’Activitats Educatives que ofereix l’Ajuntament a les escoles de primària i secundària.

Dins del catàleg, l’EcoTruck ofereix quatre activitats per a l’etapa d’infantil i primària i dues per a secundària. L’alumnat de primer a quart de primària pot participar de la proposta ‘Animals amb cara i ulls!’ i d’un taller per elaborar alcohol de romaní; els de cinquè i sisè, ‘Som detectius ecològics’ i una gimcana d’energies alternatives. A secundària, de primer a quart d’ESO, s’ofereix també la gimcana i un taller sobre impacte zero, de sensibilització ambiental i promoció de valors sostenibles.

Totes les activitats inclouen una visita guiada a l’EcoTruck, una aula de natura que parla sobre com funciona el nostre planeta i com podem cuidar-lo millor, amb de temes com el medi natural, la biodiversitat, la meteorologia, les energies renovables, la sostenibilitat, els residus i l’hort urbà. A partir d’exemples propers, especialment de Montcada i Reixac, es mostra com es poden provocar grans canvis sobre el medi ambient des d’accions petites.

Per al públic general, l’EcoTruck obre amb visites concertades i també, amb motiu d’alguns esdeveniments. Aquest divendres, 13 de març, el servei obrirà de 10 a 12 h coincidint amb la celebració del Reviu Montcada i Reixac!

Darrera actualització: 12.03.2026 | 11:21