L'alcaldessa participa al Tercer Parlament Metropolità del diari 20 Minutos
L'alcaldessa de Montcada i Reixac, M. Elena Pérez, ha participat aquest matà al Tercer Parlament Metropolità organitzat pel diari gratuït 20 Minutos, una trobada amb entitats amb l'objectiu d'apropar a la ciutadania als seus representants institucionals més immediats, els alcaldes i alcaldesses. Aquesta tercera trobada s'ha fet a la Biblioteca Municipal Mestre Martà Tauler de RubÃ.
El parlament metropolità se celebra anualment a un municipi de l'à rea metropolitana de Barcelona. Aquest any ha estat el torn de RubÃ, on han participat un total de sis alcaldes i alcaldesses. L'alcaldessa de Montcada i Reixac ha compartit el debat amb els mà xims representants de RubÃ, Viladecans, Mollet, Ripollet, Barberà del Vallès i Molins de Rei.
Pel que fa les entitats, han participat un total de dotze, cadascuna de les quals havia de preparar una proposta de pregunta relacionada amb el seu à mbit d'actuació, com ara la solidaritat, la immigració, la seguretat del trà nsit, el voluntariat o la integració, entre d'altres. MarÃa Elena Pérez ha hagut de respondre a preguntes relacionades amb serveis educatius dirigits a les persones i a la comunitat, la mobilitat i seguretat dels vianants, l'educació i el lleure, la gent gran, l'atenció a la infà ncia i l'adolescència, i el paper de la petita i mitjana empresa.
Com a resposta a què es fa al municipi per contribuir a reduir el fracàs escolar, l'alcaldessa ha explicat el Dispositiu Local de Transició Escola ¿ Treball (DiLTET), posat en marxa el 2006, "el procés de transició de l'escola al treball no és fà cil en cap cas però requereix una atenció especial en joves amb dificultats per acabar els seus estudis, per aconseguir que aquesta transició es faci amb les mà ximes garanties. Estic totalment convençuda dels beneficis que comporta aquest tipus de projecte, no només per al propi jove, sinó per a tota la societat, ja que ajuda a formar els adults del futur", ha afirmat l'edil.