L’Ajuntament reforça el servei de neteja vià ria i recollida de residus amb una modificació del contracte amb FCC
- S’amplien els recursos humans i materials amb una aportació extraordinària de 215.582,57 euros (+ IVA)
- L’objectiu és garantir una major prestació durant el període transitori fins a la implantació definitiva del nou servei
L’Ajuntament ha aprovat al Ple una modificació del contracte amb l’empresa FCC Medio Ambiente per tal de reforçar, de manera immediata, el servei de neteja viària i recollida de residus amb una aportació extraordinària de 215.582,57 euros, més IVA, respecte del pressupost inicial.
El contracte vigent, que va iniciar-se el passat 1 de juny, contempla un període de transició d’un any, fins a l’arribada de tota la nova maquinària i implantació definitiva del nou servei. Durant aquesta fase inicial, s’havia mantingut el mateix servei de prestació del contracte anterior.
Tanmateix, l’endarreriment en la seva adjudicació a causa, entre altres, de la presentació d’un recurs per part d’una de les empreses concurrents, ha coincidit amb tot un seguit de circumstàncies que dificulten la prestació eficient i suficient del servei, com ara:
- Agreujament de l’estat d’envelliment de la flota dels vehicles.
- L’inici del servei en temporada estival, època en què l’ús de l’espai públic està en el seu moment màxim, i per tant pateix més embrutiment.
- Les obres del soterrament de l’R2, que generen un embrutiment addicional a les zones afectades.
- La reubicació de punts d’aportació d’escombraries a causa de les obres, que ha provocat un increment d’aportacions en ubicacions de contenidors concretes, provocant desbordaments.
- El turisme de residus procedent dels municipis propers que ja han implantat sistemes de recollida selectiva d’alta eficiència.
Davant d’aquesta situació, el consistori ha considerat imprescindible avançar la millora del servei, amb l’objectiu de garantir la neteja de l’espai públic i el benestar de la ciutadania sense haver d’esperar a l’arribada de la nova flota i l’activació plena del nou servei.
Les millores incloses en la modificació del contracte són:
- Lloguer d’un furgó hidropressuritzador, una escombradora dual i una fregadora, que permetran triplicar les actuacions de neteja amb aigua.
- Incorporació d’una escombradora addicional per augmentar la freqüència de la neteja viària.
- Increment de les freqüències de recollida de residus, especialment diumenges per evitar el desbordament de contenidors.
- Neteja específica dels contenidors soterrats durant els mesos de més calor.
- Incorporació de nous efectius: 5 conductors i 1 operari de servei.
Durant la seva intervenció al Ple, la presidenta de l’Àrea de Serveis, Dámaris Sánchez, va destacar que:
“Amb aquestes mesures, volem donar resposta a una situació complexa, per millorar el dia a dia de la ciutadania i donar un servei públic de qualitat que doni resposta als reptes actuals”.
Per la seva banda, l’alcalde, Bartolo Egea, va afegir:
“Reafirmem el nostre compromís amb una ciutat més neta i ordenada i ho fem amb polítiques útils amb decisions valentes i amb la voluntat de transformar, aplicant solucions concretes per resoldre problemes reals”.