L'Ajuntament presenta el document ambiental del soterrament de la línia de Portbou
Dilluns, 22 de desembre de 2008
La Direcció General de Qualitat i Avaluació Ambiental del Ministeri de Medi Ambient ha fet arribar el document al Consistori per determinar si el projecte s'ha de sotmetre o no al procediment d'avaluació d'impacte ambiental, donat que presenta variacions del traçat respecte a l'estudi informatiu ja aprovat.
L'alcalde de Montcada i Reixac, César Arrizabalaga, s'ha mostrat molt satisfet per les modificacions incloses en el traçat. "El projecte compleix amb el que vam pactar amb el Ministeri de Foment. Contempla el soterrament des de Vallbona fins al Pla d'en Coll - entre els carrers Castelló i Segre -, més enllà del riu Ripoll", ha assenyalat.
Segons indica el document ambiental, durant la redacció del projecte de construcció del tram Nus de la Trinitat - Montcada i Reixac de la Línia d'Alta Velocitat (LAV) es va detectar que el soterrament de la línia d'ample convencional Barcelona - Portbou, prevista a l'estudi informatiu i que havia de desenvolupar-se dins del projecte d'Alta Velocitat, presentava interferències importants amb el viaducte existent que permet la cruïlla amb l'autopista C-33.
"Amb aquest document tenim la primera imatge de com serà el recorregut soterrat de la línia Barcelona - Portbou al seu pas per Montcada i Reixac", ha indicat Arrizabalaga. El traçat sota terra començarà a Vallbona, creuarà Can Sant Joan, Montcada Centre, passarà sota el Ripoll, i sortirà a la superfície al Pla d'en Coll, entre el carrer Segre i el Torrent de Can Paiàs. El projecte inclou també la construcció d'una nova estació a Montcada Centre.
Segons l'alcalde "aquestes obres, juntament amb les de la C17, generaran molèsties a la ciutadania però una vegada finalitzades cohesionaran el municipi".
Darrera actualització: 1.06.2018 | 13:30
L'alcalde de Montcada i Reixac, César Arrizabalaga, s'ha mostrat molt satisfet per les modificacions incloses en el traçat. "El projecte compleix amb el que vam pactar amb el Ministeri de Foment. Contempla el soterrament des de Vallbona fins al Pla d'en Coll - entre els carrers Castelló i Segre -, més enllà del riu Ripoll", ha assenyalat.
Segons indica el document ambiental, durant la redacció del projecte de construcció del tram Nus de la Trinitat - Montcada i Reixac de la Línia d'Alta Velocitat (LAV) es va detectar que el soterrament de la línia d'ample convencional Barcelona - Portbou, prevista a l'estudi informatiu i que havia de desenvolupar-se dins del projecte d'Alta Velocitat, presentava interferències importants amb el viaducte existent que permet la cruïlla amb l'autopista C-33.
"Amb aquest document tenim la primera imatge de com serà el recorregut soterrat de la línia Barcelona - Portbou al seu pas per Montcada i Reixac", ha indicat Arrizabalaga. El traçat sota terra començarà a Vallbona, creuarà Can Sant Joan, Montcada Centre, passarà sota el Ripoll, i sortirà a la superfície al Pla d'en Coll, entre el carrer Segre i el Torrent de Can Paiàs. El projecte inclou també la construcció d'una nova estació a Montcada Centre.
Segons l'alcalde "aquestes obres, juntament amb les de la C17, generaran molèsties a la ciutadania però una vegada finalitzades cohesionaran el municipi".