L’Ajuntament i Aigües de Barcelona renoven el seu conveni en el marc del projecte Montcada Inclou
- Per segon any seguit, es farà una formació especialitzada en el sector de la indústria a un total de 12 persones amb diversitat intel·lectual.
- El Montcada Inclou Indústria, amb 160 hores teòriques i 60-80 pràctiques, començarà al mes de novembre i s’allargarà fins al juny de 2026.
L’Ajuntament de Montcada i Reixac i l’empresa Aigües de Barcelona van signar aquest dijous el conveni per renovar la seva col·laboració en marc del Montcada Inclou, programa d’orientació i acompanyament laboral a persones amb certificat de discapacitat que atén unes 130 persones. Per part del consistori montcadenc van assistir l’alcalde, Bartolo Egea, i el regidor de Desenvolupament i Promoció Econòmica Local, David Zambrana, i per part d’Aigües de Barcelona, el conseller delegat, Felipe Campos; el gerent de la Zona Besòs, Pere Verger; la directora de clients i acció social, Meritxell Farré; i la responsable d'Acció Social, Nerea Plaza.
L’aportació econòmica que realitza aquesta empresa, amb participació pública i privada, permetrà fer una formació professionalitzadora a 12 persones usuàries del Montcada Inclou amb diversitat intel·lectual que formen part de la borsa de treball del Servei d’Ocupació de Montcada i Reixac. Enguany, i per segona edició consecutiva, aquesta formació es tornarà a dedicar a la indústria després d’experiències anteriors amb la jardineria (2022) i el comerç (2023). El Montcada Inclou Indústria, amb 160 hores teòriques i entre 60 i 80 hores pràctiques en funció de les necessitats individuals de cada usuari, començarà al mes de novembre i s’allargarà fins al juny de 2026.
L’alcalde de Montcada i Reixac, Bartolo Egea, ha agraït la col·laboració d’Aigües de Barcelona en el Montcada Inclou, “un projecte que està totalment consolidat i que ha aconseguit una elevada inserció laboral, obtenint una gran resposta per part de les empreses col·laboradores i les persones usuàries, que està desitjant participar-hi”.
Per la seva part, el conseller delegat d’Aigües de Barcelona, Felipe Campos, ha fet valdre la importància d’aquesta col·laboració publicoprivada. “Per a la nostra empresa, amb una gran vocació social en el territori, és un plaer poder aportar en una iniciativa que pugui millorar la vida d’un col·lectiu que, desgraciadament, ha de superar moltes barreres”, ha dit Campos.
Per la seva part, el regidor de Desenvolupament i Promoció Econòmica Local, David Zambrana, ha expressat el seu desig de “seguir treballant perquè el Montcada Inclou tingui continuïtat en els anys vinents, fent una tasca social molt necessària que té com a recompensa la inserció laboral de persones amb discapacitat”.