L’Ajuntament decreta els serveis públics essencials davant la crisi produïda pel COVID-19

Diumenge, 15 de març de 2020 a les 15:05

El consistori ha aprovat avui un decret que regula les mesures organitzatives dels treballadors i treballadors municipals i la prestació de serveis per garantir el funcionament del municipi i l’atenció a la ciutadania.

L’Ajuntament de Montcada i Reixac, després de l’activació del Pla Bàsic d’Emergències Municipals (PBEM) de Montcada i Reixac i de la declaració de l’estat d’alarma per part del govern de l’Estat per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, ha definit el conjunt de serveis públics essencials que es mantindran operatius al municipi durant els propers dies. El consistori ha fet un decret que recull les mesures organitzatives per al personal municipal durant els propers 15 dies, a partir de demà dilluns, 16 de març. Les mesures aprovades s’adequaran en funció de l’evolució de la pandèmia, l’afectació a les persones i les necessitats dels serveis essencials que s’hagin de satisfer.

Els treballadors només prestaran serveis presencials al consistori per aquells serveis públics essencials previstos al PBEM. El personal de la resta de serveis no haurà d’anar presencialment a l’Ajuntament però treballarà de forma telemàtica des de casa. Aquests treballadors estaran disponibles per si han de cobrir o reforçar els serveis essencials municipals.

El conjunt de serveis de l’Ajuntament de Montcada i Reixac definits com a essencials per al funcionament del municipi són:

  • Policia Local i Protecció Civil
  • Serveis Socials
  • Salut Pública
  • Brigada Municipal
  • Oficina d’Atenció Ciutadana
  • Alcaldia
  • Secretaria General
  • Recursos Humans i Prevenció Riscos Laborals
  • Subministraments Bàsics i Sanejament
  • Informàtica
  • Premsa i Comunicació
  • Intervenció
  • Tresoreria

El departament de Ciutadania s’assimila a servei essencial per coordinar accions de voluntariat.

El consistori estableix la màxima restricció de la mobilitat dels membres electes i del personal al servei de l’Ajuntament de Montcada i Reixac i de l’organisme autònom “Montcada Comunicació”. En aquest sentit, l’Ajuntament també ha aprovat suspendre la celebració de la sessió ordinària del Ple corresponent al mes de març de 2020, com també les comissions informatives i la Junta de Govern.

D’altra banda, l’Ajuntament també ha fet un ban, que ha distribuït per tot el municipi, on s’informa d’aquelles situacions que estan permeses per circular a la via pública, que són les següents:

  • Adquisició d’aliments, productes farmacèutics i de primera necessitat.
  • Assistència a instal·lacions sanitàries.
  • Desplaçament al lloc de treball per a prestació laboral, professional o empresarial.
  • Tornar al lloc de residència habitual.
  • Assistència i cura de menors, gent gran, dependents, persones amb discapacitat o persones especialment vulnerables.
  • Desplaçament a entitats financeres.
  • Per causa de força major o per situació de necessitat.
  • Qualsevol altra activitat d’anàloga naturalesa degudament justificada.

També es permet la circulació de vehicles particulars per les vies d’ús públic per a la realització de les anteriors activitats o per al repostatge en gasolineres o estacions de servei. En aquest sentit, el consistori també ha anul·lat fins a nou avís la Zona Taronja, que regula l’aparcament en algunes zones del municipi.

L’Ajuntament també ha fet un avís demanant la col·laboració de la ciutadania per tal que el servei de neteja pugui realitzar la seva feina amb seguretat. Per això, demana que no es deixin bosses fora del lloc de les escombraries ni es tirin mocadors, ampolles, guants i mascaretes a terra.

Darrera actualització: 17.03.2020 | 12:20