L’Ajuntament crea l’Oficina de Drets Energètics per garantir el dret bàsic de l’accés de la ciutadania i assessorar sobre eficiència energètica

Dimecres, 29 de setembre de 2021 a les 00:00

L’alcaldessa i el regidor de Serveis Municipals van presentar ahir a la Casa de la Vila l’Oficina de Drets Energètics que Representants (ODE), que assessorarà la ciutadania sobre els drets energètics i l’eficiència energètica.

•    La nova oficina tindrà atenció presencial amb cita prèvia els dilluns i dimecres, de 10 a 12h, i de forma telefònica, els dimarts i dijous, de 10 a 12h.

L’Oficina de Drets Energètics (ODE) de Montcada i Reixac es posarà entrarà en funcionament el proper dilluns, 4 d’octubre i estarà ubicada a les dependències centrals de l’Ajuntament de l’avinguda de la Unitat, 6. Ahir a la tarda i davant de representants de les entitats veïnals del municipi l’alcaldessa, Laura Campos, i el regidor de Serveis Municipals, Juan Carlos de la Torre, acompanyats de tècnics municipals, van presentar el nou servei municipal gratuït que té com a objectiu d’assessorar i garantir a la ciutadania el dret bàsic de disposar de llum, aigua i gas a la llar. 

Durant la presentació, l’alcaldessa, Laura Campos, va explicar que “aquesta iniciativa, que està recollida al Pla d’Actuació Municipal, neix del compromís de l’equip de govern per millorar la qualitat de vida de la població i a prioritzar la solució als seus problemes”. Campos va afegir que “aquest servei lluitarà contra la pobresa energètica i per garantir que les companyies no neguin l’accés als subministraments bàsics a les persones que ho necessitin i vetllarà per un consum conscient i sostenible de l’energia”.  

La nova oficina tindrà atenció presencial els dilluns i dimecres, de 10 a 12h, amb cita prèvia a l’adreça ode@montcada.org, de forma telefònica els dimarts i dijous, de 10 a 12h, al telèfon 935 758 675 i al 935 726 474 extensió 7710 i de forma telemàtica omplint el formulari a www.montcada.cat/ode. En aquest espai la ciutadania rebrà informació per part de professionals formats que oferiran una atenció personalitzada per reduir la despesa i el cost de la factura de la llum, l’aigua i el gas, per millorar l’eficiència energètica i per acompanyar qui ho requereixi en la burocràcia de les gestions amb les companyies.

Per la seva banda, el regidor de Serveis Municipals, Juan Carlos de la Torre, ha afirmat que “aquest servei ajudarà les famílies més vulnerables però també servirà per potenciar la nostra cultura energètica, un pas necessari per transitar cap a un consum responsable i sostenible".
 

Darrera actualització: 04.10.2021 | 13:03