La telefonia fixa i mòbil centra enguany la jornada dedicada al Consumidor
Amb motiu del Dia del Consumidor, que es commemora el 15 de març, la Regidoria de Salut Pública i Consum ha editat uns trÃptics informatius sobre telefonia fixa i mòbil, donat que aquesta temà tica és de les que més reclamacions provoca cada any a l'Oficina d'Informació al Consumidor (OMIC). Aquest material es distribuirà a tots els equipaments municipals i establiments comercials com farmà cies i forns de pa.
Entre les recomanacions destaca tenir clar el servei que es contracta, contrastar amb altres ofertes de companyies telefòniques, comparar la relació qualitat - preu i conservar la publicitat ja què aquesta és vinculant. A més, cal tenir en compte que es disposa d'una garantia de dos anys, donada pel venedor, el els casos que la contractació del servei telefònic vingui inclòs amb un aparell de telefonia ja sigui fixa o mòbil.
Sovint els problemes també venen a l'hora de donar-se de baixa d'un servei. En aquest cas, l'OMIC recorda que tothom té dret a donar-se de baixa de qualsevol moment i cal comunicar-ho a l'atenció al client de carà cter gratuït amb dos dies d'antelació. El contracte ha de preveure el procediment per fer-ho. A més recomana d'assegurar-se que s'ha complert el perÃode de permanència per a què no ens reclamin una compensació econòmica per haver gaudit d'uns avantatges vinculats a l'oferta. L'OMIC està ubicada a la Casa de la Vila (C. Major, 32) i el seu horari és de dimarts a divendres de 8 a 15h i els dilluns de 10 a 13 i de 15 a 17h.