La Bústia pel Català , una eina per garantir els drets lingüÃstics i promoure l’ús de la llengua
- Per mitjà d’aquest canal es podran comunicar incidències i propostes vinculades a l’ús del català.
- Aquest projecte forma part del Pacte Local pel Català, el full de ruta de l’Ajuntament en matèria de política lingüística.
L’Ajuntament de Montcada i Reixac posa a disposició de la ciutadania la Bústia pel Català, una eina per garantir els drets lingüístics de la ciutadania i promoure l’ús de la llengua. A través d’aquest canal es podran comunicar les incidències relacionades amb els drets lingüístics, com ara si el català o no és present en rètols, documents, espais web o serveis d’atenció al públic o bé, si no han pogut atendre algú en català. Amb la bústia també es poden fer propostes per millorar la presència del català o demanar informació sobre la llengua.
“Les aportacions de la ciutadania ens ajudaran a millorar la presència i l’ús del català al nostre municipi”, ha indicat el regidor de Cultura i Patrimoni Cultural, Albert Carandell. Per mitjà d’un formulari, la ciutadania podrà explicar la seva reclamació o proposta, adjuntar-ne documents o fotografies que complementin la informació i pot sol·licitar-ne o no resposta.
Aquesta acció forma part del Pacte Local pel Català, un compromís de ciutat per aconseguir una Montcada i Reixac més integradora i rica culturalment, que viu plenament en català com a llengua habitual i preferent, sense desmerèixer la diversitat cultural i la realitat lingüística del territori i el seu context geogràfic i social.
Actualment, la Comissió del Pacte Local pel Català està treballant en la diagnosi i elaboració d’un pla estratègic. L’ens està format per personal de l’Ajuntament, representants de formacions polítiques i del teixit comercial i empresarial, social i sindical de Montcada i Reixac.