El Ple aprova el nou cartipàs municipal

Dijous, 6 de juliol de 2023 a les 20:00

L’equip de govern de Montcada i Reixac (PSC-Vivim), format per 9 regidors i regidores, ha aprovat aquesta tarda en sessió plenària extraordinària el cartipàs municipal i la designació de regidors i regidores delegades. El nou organigrama redueix a quatre les àrees que integren l’Ajuntament.

El govern de Montcada i Reixac (PSC i Vivim), format per 9 regidors i regidores, ha aprovat el cartipàs municipal i la designació de regidors i regidores delegades. L’alcalde, Bartolo Egea, té la responsabilitat de l’Alcaldia i la Corporació passa a estar dividida en quatre àrees: Econòmica i Recursos Humans, Social, Territorial i Mobilitat i Serveis.

L’alcalde té les responsabilitats sobre el Gabinet d’Alcaldia, Secretaria General; Comunicació i Protocol, així com de la Policia Local i Protecció Civil. Dins d’Alcaldia, també s’inclourà la regidoria de Transparència i Bon Govern, que dirigirà Damaris Sánchez.

La presidència de l’Àrea Econòmica i Recursos Humans és per a Nani López, qui també és la 1a Tinenta d'Alcalde i responsable d’Hisenda; Contractació i Compres; Desenvolupament Econòmic i Promoció Econòmica, i Recursos Humans. En aquesta àrea, Damaris Sánchez té la responsabilitat de la regidora de Comerç; Albert Carandell, que serà 3r Tinent d'Alcalde, dirigirà Turisme i Rafa Ruiz, qui serà 2n Tinent d'Alcalde, assumirà la cartera de Serveis de Gestió i Sistemes d’Informació.

La presidència de l’Àrea Territorial i Mobilitat està en mans d’Andreu Iruela, que també és 4t Tinent d'Alcalde i responsable de tres regidories: Urbanisme, Planejament, Llicències Urbanístiques i Disciplina; Obres i Projectes, i Mobilitat.

La regidora Dori Alcalá, 6a Tinenta d'Alcalde, presideix l’Àrea Serveis i assumeix la regidoria de Transició Ecològica i Energètica; i de Medi Natural. Dins d’aquesta àrea, Dámaris Sánchez ocupa la regidoria de Serveis Municipals i Espai Públic, mentre que Rafa Ruiz dirigeix Llicències, Activitats i Qualitat ambiental.

La presidència de l’Àrea Social recau en Rafa Ruiz, qui també dirigeix la cartera de Benestar Animal. En aquesta àrea, Dori Alcalá és la regidora de Serveis Socials, Capacitats Diverses i Polítiques d’Inclusió, així com Sanitat i Salut Pública i Feminisme i Igualtat; Anabel Moreno, 5a Tinenta d'Alcalde, té les regidories d’Educació i Habitatge; Albert Carandell és el regidor de Cultura i Patrimoni i LGTBI+, i d’Infància i Joventut; en aquesta àrea Damaris Sánchez porta regidora de Ciutadania i Participació Ciutadana; i, finalment, Carles Vilalta assumeix les carteres d’Esports i Gent Gran.

L’alcalde i les quatre regidors i regidores que presideixen les àrees tenen dedicació exclusiva; hi ha 3 edils amb un 75% de la jornada i un al 60%. Al Ple extraordinari d’aquesta tarda també s’han aprovat les retribucions als regidors i regidores, que s’han incrementat un 8%, per sota de l’IPC d’aquet període, que correspondria a un 14,2%, pujada que també s’aplica a les assignacions als grups en l’oposició.

Darrera actualització: 07.07.2023 | 10:23