El Ministeri de Transports licita per 37,5 milions d’euros les instal·lacions per garantir el trànsit ferroviari durant les obres del soterrament
- El contracte inclou la senyalització i les telecomunicacions per a la nova variant de Vallbona i Bifurcació Aigües
- L’actuació permetrà mantenir l’operativitat de la línia convencional mentre durin les obres
- El projecte forma part del pla Transformem Rodalies i contribuirà a la mobilitat sostenible de l’àrea metropolitana
El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha licitat les obres per valor de 37,5 milions d’euros per garantir la continuïtat del servei ferroviari durant els treballs de soterrament de l'R2. Les obres, que s’han licitat a través d’Adif, tenen com a objectiu l’adequació de les instal·lacions de senyalització i telecomunicacions, tant fixes com mòbils, del sistema GSM-R. Aquestes actuacions seran clau per garantir el trànsit ferroviari als trams de la línia d’ample convencional que quedaran afectats per les obres d’integració, la nova variant de Vallbona i la Bifurcació Aigües, així com les mesures correctores hidrològiques associades al pas de la línia d’alta velocitat Barcelona-França pel barri de Vallbona.
Aquesta intervenció permetrà garantir la funcionalitat provisional de la infraestructura ferroviària mentre s’executin les diferents fases constructives. És una actuació imprescindible per evitar interrupcions en el servei i garantir la seguretat i mobilitat de les persones usuàries del tren, especialment en un àmbit tan estratègic com és el de Montcada i Reixac i l’entrada a Barcelona per la línia R2 i R4.
Els treballs es desenvolupen en el marc del pla Transformem Rodalies, una estratègia d’inversió i modernització de la xarxa ferroviària de proximitat a Catalunya, i tenen una rellevància especial per al municipi de Montcada i Reixac, que es troba immers en el procés de soterrament de les vies i transformació urbana del seu entorn.