El govern municipal congela els impostos i adequa els preus i taxes per a l’exercici 2026

Divendres, 24 d’octubre de 2025
  • Els preus dels principals tributs, com l'IBI, el de tracció mecànica o la taxa de residus es congelen.
  • S'incorporen bonificacions a les víctimes de violència masclista.
  • L'abonament familiar de Montcada Aqua s'amplia a fills i filles fins a 25 anys.

L’Impost de Béns Immobles (IBI), el de tracció mecànica i la resta d’impostos, així com la taxa de residus, es congelen l’any vinent. A nivell global, s’ha continuat amb la tasca de revisió i actualització de les ordenances 2026 per adaptar-les a la llei o millorar-ne el redactat per fer-les més entenedores i clares. També s’han incorporat algunes taxes noves, s’han revisat els preus públics d’alguns serveis i s’hi ha incorporat noves bonificacions. En bona part dels preus públics s’ha introduït una bonificació per a víctimes de violència masclista.

Les ordenances fiscals i els preus públics 2026 es van aprovar ahir dijous, 23 d’octubre, en el marc d’un Ple extraordinari. “El que fem és garantir una fiscalitat justa i sostenible, que permeti mantenir i millorar el que la ciutadania necessita en el seu dia a dia. Sense recursos, no hi ha serveis. I sense serveis, no hi ha igualtat ni cohesió social’’ va manifestar l’alcalde, Bartolo Egea. La presidenta de l’Àrea Econòmica,  Nani López, va afimar que ’el compromís d’aquest govern és fer avançar la ciutat amb transparència i responsabilitat amb l’objectiu de garantir la sostenibilitat dels serveis públics municipals i evitar desequilibris pressupostaris sense sometre a la població a un sobreesforç fiscal”.

Modificacions destacades:

  • Bonificacions en serveis familiars i esportius per a víctimes de violència masclista.
  • L’abonament familiar de Montcada Aqua s’amplia a fills i filles fins a 25 anys. No s’incrementen els preus.
  • Impost de vehicles de tracció  mecànica: bonificació del 100% per a vehicles històrics-aquells que la DGT acredita que estan destinats a exhibició i col·leccionisme.
  • Modificació del límit de renda a trams dels preus d’escoles bressol municipals.
  • Impost d’Activitats Econòmiques (IAE): limitació a 3 anys de la bonificació per utilitzar energies renovables.
  • Noves taxes en l’àmbit d’urbanisme per a l’obertura de rases a la via pública i obres no autoritzades.
  • Taxa d’execució subsidiària. Quan l’Ajuntament hagi de fer-se càrrec d’una actuació de tercers, el responsable haurà d’assumir el cost de la intervenció i el d’una nova taxa.
  • Taxa d’informes tècnics per accident de trànsit. Aquests documents, que expedeix la Policia Local, seran gratuïts a partir del pròxim any.
  • Es revisa el preu de la neteja i el servei tècnic del Teatre Municipal, la taxa d’ús es manté igual.
  • Es revisa la taxa d’ús i de servei tècnic de la Casa de les Aigües
  • S’introdueix una taxa per regular l’ús de l’aulari de Mas Rampinyo.
  • Casal d’estiu de la Regidoria d’Infància i Joventut. El preu per una setmana de Casal d’infantil i primària serà de 52 euros; l’acollida matinal setmanal, 10 euros; el menjador 35,84 euros a la setmana; 7,54 euros el tiquet esporàdic. El preu per setmana del Casal juvenil serà de 40 euros.
  • Casal esportiu. Arrodoniment de preus i bonificació del 90% del casal per a famílies vulnerables, la mateixa que aplica Educació al seu casal.
  • Cursos i tallers de la Regidoria de Cultura i Patrimoni. Reorganització de les tarifes.
  • Espectacles als espais escènics. El preu mínim de l’entrada per una funció serà de 5 euros i el màxim de 30.
  • Revisió dels preus de les visites particulars i en grup de la Casa de les Aigües.
Darrera actualització: 27.10.2025 | 07:19