El conseller de Treball, Afers Socials i Família presenta el Pla Estratègic de Promoció Econòmica i Ocupació

Dijous, 13 de febrer de 2020 a les 12:00

El document marcarà les línies estratègiques municipals a seguir en l'àmbit de desenvolupament local i es fa públic el pròxim dijous, 20 de febrer.

El conseller de Treball, Afers Socials i Família, Chakir el Homrani, participarà a la presentació del Pla Estratègic de Promoció Econòmica i Ocupació de l’Ajuntament de Montcada i Reixac. L’acte tindrà lloc el pròxim dijous, 20 de febrer (19 h), a la Casa de la Vila (Major, 32). El document, aprovat al novembre passat, pretén donar resposta als reptes de l’economia local, en el termini de cinc anys. “El Pla Estratègic vol donar una resposta reflexionada, consensuada i eficient a les qüestions clau del futur que té el nostre municipi en l’àmbit de desenvolupament local i cicatritzar tot el mal que va fer la crisi econòmica”, ha indicat el regidor de Promoció Econòmica i Ocupació, Jaume Teixidó.

El pla es divideix en tres eixos; el denominat ‘Montcada i Reixac, ciutat amb passat, present i futur industrial’ vol adaptar el teixit productiu de la ciutat als canvis, amb l’objectiu de millorar l’espai industrial, fomentar la innovació empresarial, donar suport les empreses en la millora de la qualificació del  seu personal i mantenir el teixit empresarial actual, fomentant noves inversions i l’atracció de talent. Un altre repte del projecte és ‘Ciutat de noves oportunitats’, perquè tothom pugui aprofitar les oportunitats de futur amb un treball digne. Els objectius d’aquest eix són incrementar el nivell de formació de la població, requalificar els equips de treball amb nous perfils professionals, facilitar l’accés a l’ocupació de col·lectius amb dificultats i millorar la implementació de la nova llei de contractació pública.

En tercer lloc, l’eix ‘Ciutat cultural, esportiva, ambiental i comercial’ pretén potenciar l’atractiu de Montcada i Reixac mitjançant els esmentats àmbits, amb accions adreçades a la valorització del patrimoni natural, l’atracció de turisme de proximitat i empresarial, la generació d’oferta d’oci cultural i esportiu i la millora del comerç de proximitat. Aquests objectius es concreten en un total de 40 accions a desenvolupar fins al 2024, algunes de les quals reforcen accions ja existents i d’altres en són noves.

Darrera actualització: 13.02.2020 | 15:36