Aprovat el projecte per urbanitzar el passeig de la Riera de Sant Cugat

Divendres, 20 de desembre de 2024

La primera fase permetrà fer un passeig entre l’escola Mitja Costa i el carrer de la Rosa. Les obres s’iniciaran el proper mes de juny i duraran un any.

El Ple de l’Ajuntament ha aprovat inicialment la urbanització del passeig de la Riera de Sant Cugat al barri de Terra Nostra. El projecte millorarà la urbanització del marge dret de la riera de Sant Cugat generant una façana verda paral·lela a la riera, un nou passeig per a vianants i un carril de sentit únic per a vehicles, en el tram del barri de Terra Nostra comprès entre els carrers Riera de Sant Cugat i de la Rosa. El cost de l’obra és d’1,5 milions d’euros i la previsió municipal és que les obres comencin el pròxim mes de juny.

L’àmbit d’actuació és de 340 metres lineals i arriba fins al carrer de La Rosa, on també hi haurà accés per al veïnat que viu a la resta del camí de la Riera de Sant Cugat. El nou vial inclou un carril compartit per a vehicles i bicicletes. Aquest carril tindrà canvis alternatius de pas en forma de ziga-zaga per reduir la velocitat de circulació, que estarà limitada a 20 km/h. El projecte incorpora una zona verda amb nou arbrat, una zona de passeig amb sauló i una zona d’estada amb bancs. La intervenció del passeig inclou el canvi del clavegueram, el soterrament d’un transformador aeri ubicat a la zona i l’expropiació d’un terreny.

L’alcalde, Bartolo Egea, i el president de l’Àrea Territorial i Mobilitat, Andreu Iruela, es van reunir la setmana passada amb els integrants de la Comissió de seguiment de la Riera de Sant Cugat per tal de consensuar el projecte. Iruela, ha comentat que “l’objectiu és que aquesta entrada al barri serveixi per pacificar la zona, millorar la mobilitat del barri i dignificar aquest espai”. Per la seva banda, l’alcalde ha afirmat que “aquest és un molt bon projecte, que recull la reivindicació veïnal”. Egea ha afegit que “a partir d’ara començarem a treballar en la segona fase del projecte amb l’objectiu de continuar urbanitzant aquest carrer paral·lel a la Riera de Sant Cugat”.  

Darrera actualització: 20.12.2024 | 12:18