Al·legacions de l'Ajuntament al PDI 2011-2020
L'Ajuntament de Montcada i Reixac ha presentat tres al·legacions a cinc dels projectes sobre el municipi que contempla el Pla Director d'Infraestructures (PDI) del transport públic col·lectiu de la regió metropolitana de Barcelona 2011-2020, que es troba en fase d'aprovació inicial. El PDI comprèn cinc programes d'actuació: l'ampliació de la xarxa ferrovià ria; el desplegament de la xarxa ferrovià ria estatal; intercanviadors; infraestructures de transport públic per carretera, i modernització i millora de les xarxes ferrovià ries existents.
El consistori ha presentat la primera al·legació al desdoblament de la lÃnia R3 en el tram Montcada Bifurcació-Vic. L'Ajuntament ha sol·licitat que el PDI continuï incloent el soterrament de la lÃnia R3 al seu pas pel municipi al barri de Mas Rampinyo, des de l'avinguda de Catalunya fins al carrer Frederic Mompou, i s'agiliti la tramitació per iniciar les obres el més aviat possible.
La segona proposta municipal és l'oposició total a la construcció del túnel sota el Turó de Montcada, al llarg de 2'5 km de llargada, que no vol cap més agressió a la muntanya. El president de l'Àrea de PolÃtica Territorial, Juan Parra, ha manifestat que "a més, el municipi sortiria perjudicat perquè amb aquest nou ramal, que connectaria directament Torre Baró amb Cerdanyola, molts dels trens deixarien de passar per les estacions de Montcada-Manresa i de Terra Nostra. La ciutadania deixaria de rebre el mateix servei de transport ferroviari que ara mateix té".
La darrera al·legació que ha presentat el consistori fa referència al soterrament total de la lÃnia de França (R2). L'Ajuntament ha demanat que s'accelerin els acords que ja es van prendre el 19 de novembre de 2007 entre Ministeri de Foment, Generalitat, Ajuntament de Montcada i Reixac i l'Administrador d'Infraestructures Ferrovià ries en relació amb el pas de la lÃnia d'alta velocitat i de la integració de la lÃnia convencional Barcelona-Portbou, al seu pas pel municipi.
Les altres dues actuacions a les quals l'Ajuntament no ha presentat cap modificació són els projectes de la nova lÃnia de tramvia que connectaria la Universitat Autònoma de Barcelona, Cerdanyola, Ripollet i Montcada, i la millora de la senyalització de diferents intercanviadors ferroviaris, a les lÃnies R2 i R4, que afecten al municipi.