El nou portal municipal d'internet apropa l'administració local a la ciutadania

Dijous, 22 de febrer de 2007 a les 00:00

L'Ajuntament de Montcada i Reixac presentarà demà (19.30h) a l'Auditori Municipal (pl. Església, 12) el nou portal d'internet montcada.cat, amb millores molt importants tant pel que fa al disseny, com al funcionament i els continguts. La novetat principal és la possibilitat de fer tràmits i gestions amb l'administració local des de l'ordinador, sense necessitat, per tant, de desplaçaments.

L'acte comptarà amb la participació de l'alcalde, César Arrizabalaga; la presidenta de l'Àrea Interna, M. Carme Porro; i la presidenta de l'Àrea de Presidència, Ana Maria Rivas; i és prevista l'assistència de la resta de membres de l'equip de govern i regidors/es del consistori.

La renovació del portal municipal era una de les principals apostes del govern local en aquest mandat per modernitzar i millorar el servei que l'Ajuntament ofereix a la ciutadania, i forma part del Pla de Modernització Tecnològica, que compta amb un pressupost d'un milió d'euros. En el marc d'aquesta iniciativa, fins ara s'havia millorat l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) i l'atenció telefònica. Ara, amb el nou portal "estem creant una oficina virtual de l'Ajuntament a cada llar amb connexió a internet", assenyala Arrizabalaga.

Entre les novetats més destacades de la nova web hi ha un disseny modern i atractiu, amb un menú de navegació senzill i intuïtiu; inclou un nou plànol interactiu de la ciutat; amplia la informació referent al municipi, tant pel que fa als serveis com a l'actualitat; es tracta d'un espai multilingüe, traduït al català, el castellà i l'anglès; i és un portal en evolució i creixement constant, que anirà incorporant progressivament subportals temàtics promoguts per les diferents regidories. Entre aquests hi ha el del Pla Integral de La Ribera, ja en funcionament, o el portal d'entitats, un espai dedicat al món associatiu de la ciutat.

A la zona 'Tràmits i gestions' els usuaris poden consultar tots els tràmits que es poden realitzar amb l'administració i obtenir els documents necessaris: justificants d'empadronament, domiciliació bancària, duplicats de rebuts, permisos d'ocupació de la via pública, queixes i suggeriments, i altres que s'aniran incorporant. A més, es poden consultar expedients, dades del padró, unitats fiscals, etc., i subscriure's a temes d'interés mitjançant butlletins electrònics.

Una altra novetat destacada és que, coincidint amb l'estrena del portal municipal, a l'OAC posa en marxa l'entitat de registre col·laboradora idCAT, on els montcadencs i montcadenques podran obtenir el certificat digital idCAT, la signatura electrònica necessària per poder fer tràmits on-line amb l'Ajuntament de forma absolutament segura i confidencial.

"Les noves tecnologies tenen un pes creixent en la vida de les persones. Internet és una eina cada cop més imprescindible, i des de l'administració local hem d'aprofitar les seves potencialitats", explica l'alcalde.

Darrera actualització: 01.06.2018 | 13:12