Reunió al Parlament de Catalunya per demanar el tractament singular per a Montcada i Reixac

Dimarts, 18 d'abril de 2023 a les 11:00

L’alcaldessa, Laura Campos, acompanyada de tots els portaveus municipals, es reunirà aquest dijous al matí amb la Comissió d’Afers Institucionals del Parlament de Catalunya per exigir un tracte singular per a Montcada i Reixac per l’impacte econòmic, social i urbanístic que pateix per la sobrecàrrega d’infraestructures metropolitanes.

L’alcaldessa, Laura Campos, i els portaveus municipals del consistori, presentarà dijous, 20 d’abril, el projecte ‘Montcada diu Prou!’ davant els representants de les formacions polítiques de la Comissió d’Afers Institucionals del Parlament de Catalunya. Aquesta reunió es produeix després de la presentació pública del projecte municipal que detalla l’impacte econòmic, social i urbanístic de la sobrecàrrega d’infraestructures al municipi que es va realitzar el passat 21 de març al Teatre municipal.

Durant la trobada, Campos reclamarà un tractament singular per a Montcada i Reixac per fer front al cost a l’esquarterament del territori, provocat per la sobrecàrrega d’infraestructures viàries, ferroviàries i fenòmens naturals, que donen servei a l’àrea metropolitana i que en la seva majoria no tenen cap contrapartida a benefici de la ciutat. L’edil presentarà a la Comissió l’estudi que el consistori va encarregar a Barcelona Regional per tal de valorar el cost que suposa la presència sistemàtica d’infraestructures al municipi, a més del seu impacte sobre la salut, el medi ambient, la cohesió social i en el dia a dia de la ciutadania. Campos ha afirmat que “el que ens diferencia d’altres poblacions afectades per infraestructures és que Montcada i Reixac és l’única ciutat metropolitana on aquestes travessen un elevat percentatge de teixit urbà i residencial”,

Aquest estudi detalla que a Montcada i Reixac hi ha 29 quilòmetres d’infraestructures viàries i ferroviàries que travessen el territori; a més de grans vials com la C-58 –hi passen 160.000 vehicles a diari– i la C-33, que des de l’alliberament dels peatges ha comportat un pas diari de més de 350.000 vehicles a Montcada i Reixac. A més, cada dia hi passen 510 trens, també té implementades 41,76 hectàrees d’infraestructures ambientals d’ús metropolità (com l’EDAR o l’ecoparc), les línies d’alta tensió i el gasoducte per que passa per tot el municipi i que no li donen servei.

L’estudi també estima que el cost econòmic que suposa per al municipi l’esquarterament territorial és de 17,1 milions d’euros; 4,3 són costos econòmics directes i 12,8 milions, de costos indirectes provocats pels efectes barrera, els passos a nivell... Campos reivindica el gran cost econòmic que suposa per a Montcada i Reixac aquesta fragmentació i afirma que “donar servei a un municipi esquarterat com el nostre suposa que el servei de neteja viària i la recollida d’escombreries costin 48 euros per habitant més que a poblacions similars, com Ripollet o Barberà, i que això suposa un pressupost anual de 4,3 milions d’euros, el 10% del pressupost municipal”. L’estudi també aporta dades sobre la qualitat acústica, atmosfèrica i lumínica.

El contingut íntegre del projecte ‘Montcada i Reixac diu prou!’ es pot consultar al nou espai allotjat al web municipal: https://www.montcada.cat/temes/mirprou/

 

Darrera actualització: 20.04.2023 | 14:43