Entra en vigor la reducció dels límits de velocitat dins les ciutats

Dimecres, 12 de maig de 2021 a les 12:00

A Montcada i Reixac, on el límit genèric de velocitat ja era de 40 km/h, s’han modificat el 90% dels senyals de trànsit per adaptar-se a la nova normativa que determina que no es pot anar a més de 30 km/h en les vies d’un únic carril per sentit de circulació. A les que disposin d’una única plataforma de vorera i calçada no es poden superar els 20 km/h.

Des d’aquest passat dimarts, 11 de maig, han entrat en vigor els nous límits de velocitat en vies urbanes i travessies que determinen que no es pot anar a més de 20 km/h a les que disposin d’una única plataforma de vorera i calçada; a 30km/h en les d’un únic carril per sentit de circulació i a 50 km/h en les de dos o més carrils per sentit. La reducció de velocitat a les ciutats forma part de la modificació del Reglament de Circulació que es va aprovar el passat 10 de novembre, però la seva entrada en vigor es van endarrerir sis mesos per facilitar que les administracions locals tinguessin el temps suficient per adaptar la senyalització i fer els canvis necessaris que requereixen aquests nous límits.

En aquest sentit, Montcada i Reixac ja era una ciutat amb un límit genèric de 40 km/h amb la presència d’algunes zones 30 que afavoreixen la convivència en els espais que comparteixen les bicicletes i els turismes. Al municipi, segons les dades facilitades per la regidoria de Mobilitat, ja s’han substituït pràcticament la totalitat dels senyals de trànsit que marcaven un límit superior als 30 km/h i en els propers dies es canviaran els que queden. El regidor de Mobilitat, Jaume Teixidó, ha explicat que aquesta pacificació del trànsit a les ciutats amb la reducció dels límits de velocitat s’emmarca en la pretensió de tots els municipis que formen part de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, entre els que hi ha Montcada i Reixac, de generar, en l’horitzó de l’any 2030, “un canvi de paradigma en el camp de la mobilitat que permeti una disminució progressiva del transport privat motoritzat i, per contraposició, una millor eficiència dels sistemes de transports col·lectius”.

Aquesta reducció de velocitat està fonamentada no només en les noves polítiques de mobilitat i seguretat vial de les ciutats, on el vehicle ha de compartir espai i conviure amb motocicletes, bicicletes, vehicles de mobilitat personal, sinó també en la demanda que nombroses ciutats han fet a la Direcció General de Trànsit per fer un canvi normatiu que els hi permeti garantir la convivència segura entre els vehicles i els usuaris vulnerables, així com reduir el soroll i la contaminació.

Darrera actualització: 13.05.2021 | 12:58