L’Ajuntament posa en marxa el projecte Lleure educatiu 360

Dimecres, 10 de febrer de 2021 a les 00:00

L’objectiu d’aquesta acció és generar iniciatives que permetin afavorir l’equitat en totes les activitats vinculades a l’educació.

L’Ajuntament de Montcada i Reixac ha iniciat el projecte Lleure educatiu 360, en el marc del programa d’educació Aliança 360. L’objectiu d’aquesta acció és impulsar iniciatives que permetin afavorir l’equitat en totes les activitats vinculades a l’educació, tot afavorint la transversalitat per connectar aprenentatges, espais, temps i agents social. Representants tècnics i polítics de diferents departaments municipals i l’equip de la Diputació de Barcelona que coordina el programa 360 s’han reunit aquest dimarts, 9 de febrer, en la primera sessió de treball per tirar endavant aquest projecte.

Un dels nostres compromisos és millorar les propostes i els espais educatius del municipi i fomentar una educació equitativa i inclusiva des de tots els àmbits’, ha explicat la presidenta de l’Àrea Social, Mar Sempere. La regidora d’Educació, Jessica Segovia, ha parlat de la importància de la transversalitat, la visió comunitària i la participació per impulsar aquesta acció. ‘Hem d’aprofitar el projecte 360 com a una oportunitat per millorar la participació i el treball en equip i afavorir la diversitat, la comunicació, la comprensió i l’accessibilitat’, ha dit l’edil. L’alcaldessa, Laura Campos, va parlar de la importància dels ajuntaments per liderar aquests projectes ‘per la proximitat, perquè coneixem perfectament la nostra realitat i tenim eines per vincular la comunitat en aquest procés’. L’edil va apuntar experiències prèvies en projectes estratègics educatius, com ara el Pla Educatiu d’Entorn i Escola XXI, així com els resultats positius del treball transversal municipal.

Durant la primera sessió de treball, el personal municipal va apuntar les accions que cada departament fa en relació a l’educació inclusiva i es van detectar algunes dificultats com ara la segregació escolar o bé, les desigualtats en l’accés a l’educació no formal. Durant les següents reunions de treball es continuarà donant forma al projecte, per tal de crear un marc estratègic per a les futures accions de lleure educatiu.

Darrera actualització: 10.02.2021 | 13:28