L’OMIC surt al carrer amb motiu del Dia Mundial de les persones consumidores

Dilluns, 18 de març de 2019 a les 00:00

L’any 2018 l’OMIC va atendre a més de 1.500 persones i va gestionar 242 reclamacions de consumidors de Montcada i Reixac vers empreses.

Aquest dimecres 20 de març, amb motiu del Dia Mundial de les Persones Consumidores commemorat el passat dia 15, l’Oficina Municipal d’Informació a les persones Consumidores (OMIC) estarà present un any més en una parada al mercat setmanal, per tal d’apropar-se a la ciutadania i difondre la tasca en matèria de defensa de les persones consumidores i usuàries.

L’Ajuntament de Montcada s’ha adherit a la campanya d’enguany de la Xarxa Local de Consum de la Diputació de Barcelona “L’etiquetatge, garantia de seguretat”, que se centra en l’etiquetatge alimentari. Així doncs, la parada de l’OMIC al mercat setmanal posarà a disposició del públic diferents tríptics informatius sobre l’etiquetatge alimentari.

Durant els anys 2017 i 2018 es va arribar al màxim històric de persones ateses per aquest servei, consolidant l’ús d’aquesta oficina per part de la ciutadania com a font de consulta i informació per resoldre els dubtes relacionats amb el món del consum, que inclouen aspectes clau com l’electricitat, les telecomunicacions o les entitats bancàries, entre d’altres. L’OMIC ha aconseguit resoldre de forma favorable el 45% de les 242 reclamacions gestionades i en un 20% dels casos s’han derivat les denúncies a altres organismes amb competències per emetre una resolució.

Darrera actualització: 18.03.2019 | 12:49