Estem a prop teu, nou programa per acostar l’administració electrònica a la ciutadania

Dilluns, 2 de maig de 2022 a les 10:00

La iniciativa s’adreça a persones que tenen dificultats en utilitzar les eines digitals per fer tràmits en línia i consisteix en sessions d'atenció individuals que s'han de demanar amb cita prèvia.

L’Ajuntament de Montcada i Reixac posa en marxa el projecte Estem a prop teu, una iniciativa per formar i donar suport a la ciutadania a l’hora de realitzar tràmits per Internet amb les administracions públiques, com ara, omplir una instància a l’Ajuntament o obtenir el justificant d’empadronament, com utilitzar l’aplicació La Meva Salut, obtenir la vida laboral o una inscripció a un curs, entre moltes altres gestions. Aquest programa, finançat per l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), s’adreça a persones que no saben utilitzar les eines digitals per fer tràmits en línia.

Els objectius d’aquest programa són l’assessorament i l’acompanyament en les relacions de la ciutadania i de les entitats amb les administracions, facilitar les eines informàtiques i digitals en tramitacions en línia, pal·liar el factor d’exclusió social de la bretxa digital i apoderar les persones grans en gestions en línia. ‘El nostre propòsit amb aquesta iniciativa és reduir al màxim la bretxa digital perquè ningú no es quedi enrere en el procés de digitalització i així permetre a tota la ciutadania beneficiar-se del que li pot oferir l’administració electrònica, tant en la seva relació amb l’ajuntament com amb altres ens públics’, ha explicat la regidora de Serveis de Gestió i Sistemes d’Informació, Eva Manzano.

Estem a prop teu consisteix en sessions d’atenció personalitzades, que es faran en quatre equipaments, i sempre amb cita prèvia, trucant o enviant un whatsapp al telèfon 651 623 595 o bé, enviant un correu electrònic a apropteu@montcada.org. El servei estarà operatiu a partir del 9 de maig, de dimarts a divendres, 9.30 a 13.30 h. Els punts i hores d’atenció seran la Biblioteca Elisenda de Montcada (Tarragona, 32), el Casal de gent gran Casa de la Mina (Avinguda Unitat, sn), el Centre Cívic Can Cuiàs (Geranis, sn) i el local de l’AV Can Sant Joan (Bateria, 65).

El projecte pretén pal·liar la bretxa digital amb què es troben algunes persones a l’hora de fer tràmits en línia, sistema cada cop més utilitzat per les administracions públiques a l’hora de fer els tràmits. Arran de les restriccions provocades per la pandèmia de Covid-19, l’Ajuntament de Montcada i Reixac va detectar que la bretxa digital existent al municipi és considerable i que la ciutadania demanava punts d’assessorament i facilitació de gestions telemàtiques.

Darrera actualització: 02.05.2022 | 11:01