L’Ajuntament presenta l’avantprojecte de l’estació de tren de la R2 a la Taula del Soterrament

Dimecres, 17 de juliol de 2019 a les 12:00

La futura estació de Montcada i Reixac que es construirà amb el soterrament de la R2 serà un edifici emblemàtic, on predominarà la llum natural que entrarà per un sistema de finestres fins a les andanes, i que preveu una gran plaça a l’exterior.

L’alcaldessa, Laura Campos, ha avançat aquesta informació aquest matí a la primera reunió de la Taula del soterrament després de les eleccions del passat 26 de maig. A la trobada han assistit els representants de tots els grups i tècnics municipals, a més de diferents persones vinculades a la plataforma ciutadana Tracte Just Soterrament Total. Campos ha presentat el contingut de l’avantprojecte que es va conèixer a la darrera reunió de la comissió tècnica de seguiment de la redacció del projecte del soterrament, que va tenir lloc el passat 10 de juliol a la seu del departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya.

L’Ajuntament ha avançat aquest matí el document de la nova estació que ha realitzat el departament d’arquitectura de l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) conjuntament amb INECO, l’empresa pública d’enginyeria i consultoria d’infraestructures. A la sessió informativa d’avui també s’ha comentat que Adif ha acceptat estudiar la demanada municipal de baixar la cota resultant de l’obra per tal de reduir els actuals desnivells entre els carrers que hi ha als dos costats de les vies. La proposta municipal per integrar la futura llosa al terreny alliberat amb el soterrament de les vies ha comptat amb la col·laboració de l’Agència Barcelona Regional.

Durant la reunió també s’ha avançat l’afectació que tindran les obres del soterrament al Rec Comtal, on s’haurà de desmuntar la infraestructura peça a peça en un tram de 90 metres, entre el pas a nivell del carrer Pasqual i la confluència dels carrers Elionor i avinguda de la Unitat. Les peces es numeraran, es traslladaran i s’emmagatzemaran durant el període que duri l’actuació i es tornaran a instal·lar al seu lloc inicial. A la trobada s’ha explicat els diferents sistemes que s’aplicaran durant l’actuació per facilitar la correcta circulació de les aigües freàtiques entre les dues bandes de la infraestructura ferroviària.

Durant la reunió d’avui també s’ha explicat el contingut de la trobada que els representats municipals van mantenir la setmana passada amb el director de Projectes d’Adif, Juan Carlos Monge, i amb el coordinador de Rodalies, Pere Macías, per conèixer les actuacions que el gestor ferroviari preveu a l’estació Montcada-Bifurcació i al seu entorn. Campos ha explicat que Adif preveu remodelar la platja de vies perquè aquest punt es convertirà en un punt estratègic de la xarxa de rodalies al nord de Barcelona i que el projecte preveu la millora de les andanes i l’accessibilitat a l’estació de Can Sant Joan.

L’alcaldessa també ha informat la Taula que en aquella reunió Adif es va comprometre a estudiar la reclamació municipal d’urbanitzar i dignificar la plaça de la Pedra. Campos ha explicat que el 2011 ja es va signar un conveni amb l’ens ferroviari per fer aquesta actuació i que Adif va redactar el projectes el 2012. L’Ajuntament va interposar un contenciós administratiu el 2015 per l’incompliment del conveni que, actualment, es troba en fase de conclusions.

Darrera actualització: 17.07.2019 | 13:28