Presentat el document definitiu del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible

Dijous, 25 d'octubre de 2018 a les 00:00

L’Ajuntament va presentar ahir el document definitiu del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS), que s'ha d'aprovar avui al Ple del mes d'octubre, i que recull les línies estratègies que hauran de guiar la mobilitat al municipi durant els propers anys.

El PMUS ja es va aprovar inicialment al Ple de febrer del 2017. El president de l'Àrea Territorial, Jordi Sánchez, va fer la presentació ahir del document a la sala institucional de la Casa de la Vila. Sánchez va destacar que "la realitat de Montcada i Reixac és que és una ciutat difícil de cohesionar per la seva dispersió de barris, per la mateixa orografia i per les infraestructures que ens trinxen el territori".  Durant la seva intervenció, el regidor també va fer una radiografia de la complexitat territorial del municipi i va explicar projectes com el de l'anella cívica per unir amb un carril bici i itineraris de vianants els diferents barris.

El PMUS, obligatori per als municipis de més de 20.000 habitants, és fruit de cinc anys de treball. El document s’ha dissenyat en col·laboració amb la Diputació de Barcelona i l’Àrea Metropolitana de Barcelona. Es va iniciar al 2012 i inclou la diagnosi elaborada anys enrere i actualitzada amb els nous paràmetres de ciutat, els projectes que formen part del Pla d’Actuació Municipal (PAM) del govern local i pràcticament la totalitat de les aportacions de la ciutadania expressada en un procés participatiu realitzat sobre mobilitat.

El pla parteix d'una diagnosi i un anàlisi de la mobilitat tant a peu, com en bicicleta i en vehicle privat, en transport públic, a més de l'estacionament o el transport de mercaderies. La única diferència entre el document inicial i el definitiu ha estat que s'han incorporat dues noves actuacions previstes, així com la modificació en la seva definició o amplicació d'acció d'algunes altres. El nou estudi medioambiental fixa, a més, indicadors de seguiment per a l'avaluació del pla, així com el sistema de seguiment ambiental, que destaca el compromís de reduir les emissions de CO2 en un 4% durant la vigència del pla.

El PMUS fixa una dotzena d’objectius, que fan referència a afavorir la mobilitat, fomentar l’ús de la bicicleta i del transport públic, a la utilització racional del vehicle privat, a combinar la necessitat d’aparcament del veïnat amb la rotació, a comptar amb zones de mercaderies racionals, a la intermodalitat, a reduir els nivells de contaminació, la seguretat viària, a la incorporació dels avenços tecnològics aplicats a la mobilitat, a l’anàlisi de l’espai públic en les noves urbanitzacions i a la sensibilització ciutadana. Aquests objectius es materialitzen en 50 actuacions, algunes de les quals són la creació d’una anella cívica a l’entorn del Turó o els camins escolars. Jordi Sánchez ha afirmat que “aquest document ens dóna les pautes de treball que marquen les línies estratègiques que volem per al municipi durant els propers anys".  

Darrera actualització: 25.10.2018 | 17:08