Increment del servei gratuït de recollida de voluminosos

Dimecres, 18 de novembre de 2020 a les 16:00

Coincidint amb la posada en marxa de la campanya per promoure l’ús del servei, la xifra de peticions de recollida de voluminosos ha augmentat notablement en els darrers quatre mesos. El consistori, que ha fet una valoració positiva del resultat de la campanya, continuarà treballant i impulsant mesures per reduir els abandonaments.

Segons l’informe elaborat per FCC, empresa adjudicatària del servei de neteja del municipi, les peticions del servei de recollida de voluminosos ha augmentat en un 75% respecte a l’any anterior. Actualment els operaris del servei fan un total de 120 punts programats de recollida cada setmana amb una mitjana mensual de 96.000 kg. El document també assenyala que el nombre d’abandonaments de voluminosos recollits sense fer trucada previ al servei de recollida s’ha reduït en un 25% respecte el 2019 i és el més baix des de la implementació del sistema de recollida a través d’una empresa externa. Segons aquestes dades al mes d’agost van haver-hi 350 incidències de voluminosos abandonats sense fer ús del servei telefònic per concertar dia i hora per treure el material al carrer. El mes de setembre es van produir 570, a l’octubre 774 incidents i 348 al mes de novembre (que encara no ha finalitzat). 

Aquestes dades coincideixen amb la posada en marxa –el passat mes de juliol- de la campanya municipal ‘Ens estimem Montcada. Cuidem-la!’ per promoure el servei de recollida de voluminosos existent a la ciutat i sobre les sancions que arriben als 600€ per l’incompliment de l’ordenança municipal de convivència ciutadana. El regidor de Serveis Municipals i Via Pública, Juan Carlos de la Torre, ha valorat positivament les dades però afirma que “encara queda moltíssim per fer i no ens podem relaxar; cal continuar insistint que abandonar voluminosos a la via pública o al voltant dels contenidors no es pot fer i comporta sancions econòmiques”. De la Torre ha recordat que “tot i que és un servei gratuït per a la ciutadania té un cost per al municipi d’aproximadament 200.000 € l’any, que suposa més de 5 € per persona i any”.

El regidor també ha puntualitzat que les dades positives del servei coincideixen també al la incorporació el passat mes de juliol de quatre agents cívics que ajuden a localitzar punts de voluminosos abandonats i ho comuniquen directament a FCC. 

Tot i que el servei de recollida de voluminosos ha augmentat i els abocaments a la via pública s’han reduït, el consistori ha alertat sobre l’abús del servei que fan algunes empreses i particulars que buiden pisos sencers i provoquen un col·lapse del servei gratuït. En aquest sentit, el regidor de Serveis Municipals i Via Pública ha recordat que el servei de recollida de voluminosos serveix per facilitar el trasllat fins a la deixalleria d’elements voluminosos d’habitatges com un sofà, un electrodomèstic o un moble però no per recollir el buidatge de pisos o per a recollir restes d’obres o reformes que es facin a casa com runes, portes, finestres, parts d’instal·lacions com calderes, escalfadors o equips de climatització....). De la Torre ha comentat que “la gestió d’aquests residus és competència de l’empresa o professional que realitza el servei”. 

El servei de recollida de voluminosos és gratuït. Només cal trucar al telèfon 900 150 140 de dilluns a divendres, de 9 a 14h, o enviar un correu electrònic a mobles.montcada@fcc.es. Els usuaris que vulguin desfer-se de voluminosos només han de trucar a aquest telèfon i els operaris del servei establiran una data, una hora i un punt determinat on deixar el material que serà recollit. És important que el moment de l’avís (trucada o correu electrònic) s’indiqui amb exactitud el que es pretén retirar, ja que si es deixen més coses de les indicades no es prestarà el servei. 
 

Darrera actualització: 18.11.2020 | 16:07