Adif assumirà el cost de la urbanització de l'espai lliure que generarà el soterrament la R2 al seu pas pel municipi

Dimarts, 30 de gener de 2018 a les 14:00

El president d'Adif, Juan Bravo, ha confirmat la notícia a la reunió de la comissió de seguiment del soterrament de la línia R2

El president de l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), Juan Bravo, ha confirmat aquest matí que l'ens ferroviari s'encarregarà de la urbanització de la llosa resultant després de l'actuació del soterrament al municipi. Bravo ha afirmat que "tal i com ja va explicar el Ministre de Foment en el seu anunci del soterrament de la R2 a Montcada i Reixac el passat 18 de maig de 2017, Adif realitzarà la urbanització d'aquest espai i també s'haurà de definir l'àmbit d'actuació". Bravo ha confirmat la notícia a la reunió de la comissió de seguiment del soterrament de la línia R2 -integrada per representants del Ministeri de Foment, l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), la Generalitat de Catalunya, els ajuntaments de Montcada i Reixac i Barcelona, l’agència Barcelona Regional i la plataforma Tracte Just Soterrament Total (PTJST)-, que s'ha trobat aquest matí a les instal·lacions del consistori.

L'alcaldessa ha valorat positivament el comunicat però ha afirmat que "abans de pensar en l'espai lliure que deixarà el soterrament hem de vetllar per tal que es compleixin els terminis de l'actuació". Per la seva banda, el president de l'Àrea Territorial, Jordi Sánchez, ha explicat que "ja pensarem en la llosa; ara la prioritat és el compliment del calendari establert". La comissió del soterrament ha decidit aquest matí dilatar en el temps les reunions i crear una altra comissió més tècnica integrada les empreses contractades en la redacció dels projectes, i els arquitectes i enginyers del Ministeri de Foment, l'Adif, els consistoris barceloní i montcadenc i Barcelona Regional.

 

Durant la reunió, l'alcaldessa ha manifestat que "mentre arriba el soterrament s'ha de gestionar el mentrestant". En aquest sentit, els representants d'Adif també han avançat que ja s'ha iniciat la tramitació administrativa dels projectes dels passos a nivell de la R2, ubicats als carrers Bogatell i Pasqual. Els futurs passos tindran espais segregats per a vianants i per a vehicles. L'actuació, estimada en 180.000 euros, està prevista que comenci abans que acabi l'any. Adif també ha anunciat que té previst escurçar els terminis per adequar tot el tancat existent i crear de nou al pas de la R2 pel municipi. El seu cost serà aproximadament de 600.000 euros. Juan Bravo ha afirmat que "l'objectiu és canviar tots els tancaments al perímetre de la R2 al seu pas per Montcada per millorar la difícil integració del ferrocarril en l'àmbit urbà".

L'alcaldessa també ha aprofitat per traslladar al representant del gestor ferroviari el malestar d'una part del veïnat de Mas Rampinyo i Mas Duran sobre la proposta per part d'Adif de construcció d'un pas inferior per connectar els dos barris. Bravo s'ha compromès a estudiar solucions alternatives.

Aquesta ha estat la primera trobada de la comissió aquest any, després que Adif hagi adjudicat aquest mes de gener la redacció de l'estudi informatiu i dels projectes bàsic i constructiu del soterrament de la línia R2 al seu pas per Montcada i Reixac. El gestor ferroviari ha adjudicat el contracte a una Unió Temporal de Empreses (UTE), integrada per les companyies Teccuatro, TRN Trayet i Geocontrol, amb un pressupost de 2.058.621,6 euros (IVA inclòs) i un termini d'execució de 21 meses.

Segons el cronograma previst, durant 2019 es durà a terme la tramitació de la Declaració d'Impacte Ambiental i l'aprovació dels projectes de construcció, amb l'objectiu de licitar les obres a finals de 2019 i poder iniciar els treballs -que tindran un cost estimat de 300 milions d'euros- durant l'any 2020 amb un termini d'execució aproximat de 38 mesos.

 

Darrera actualització: 30.01.2018 | 19:31